וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנות צה"ל שנישאו שוב ימשיכו לקבל קצבה

פנחס וולף

23.11.2009 / 19:55

אלמנות צה"ל שנישאו בשנית, ימשיכו לקבל תגמולים ממשרד הביטחון, לאחר שהכנסת אישרה חוק בעניין ברוב גדול. ברק: "נוצרה אפליה אותה אנו מתקנים היום"

אלמנות צה"ל שנישאו בשנית ימשיכו לקבל תגמולים ממשרד הביטחון – כך אישרה הערב (שני) הכנסת בקריאה שנייה. החוק שזכה לרוב גדול של 85 חברי כנסת ללא מתנגדים, עבר הליך חקיקה ארוך שנמשך עוד מימי הכנסת הקודמת, על ידי חברי הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי), יואל חסון (קדימה) ואיתן כבל ואורית נוקד (העבודה). בתחילת הדרך התנגדה הממשלה להצעת החוק אולם לקראת הקריאה השנייה והשלישית, שר הביטחון אהוד ברק תמך בחוק, גם בעקבות תיווכו של סגן שר הביטחון מתן וילנאי.

שר הביטחון אהוד ברק התייחס לסוגייה לפני ההצבעה ואמר כי "התיקון בחוק יתקן עיוות רב שנים שיצר מצב של ידועות בציבור, רובן שלא ברצון. נוצרה אפליה אותה אנו מתקנים היום. במערכת הביטחון, כאן בכנסת ובמדינה אנחנו עם הנשים כל הדרך, ואנחנו יודעים שגם כאשר בנו מחדש קן משפחתי הפצע לא ירפה לעולם. מערכת הביטחון מסייעת למשפחות שכולות במתן תגמולים, משום החוב המוסרי האדיר של עם ישראל למשפחת השכול. לא הסתרתי את דעתי שבנושא מעין זה נכון שהחוק יהיו ממשלתי. משלא הסתייע אנו תומכים בתיקון והממשלה מאפשרת את העלות התקציבית של החוק".

סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, אמר לאחר אישור החוק כי "מדובר באחת ההחלטות החשובות בהן הייתי מעורב ב-11 שנותיי בפוליטיקה. המחשבה שישנם זוגות שמחכים כבר שנים להינשא וכעת יוכלו להגשים את חלומם מרגשת אותי. אלמנות צה"ל הקריבו את היקר להן למען מדינת ישראל ומגיע להן יחס בהתאם מהמדינה. אני מכיר אלמנות רבות באופן אישי ומודע לחשיבותו האדירה של תיקון זה על חייהן".

יושב ראש וועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ (ליכוד) אמר לאחר אישור החוק כי "נפלה בחלקנו הזכות לתקן עוול היסטורי שגרמה המדינה לאלמנות צה"ל . אני מנצל הזדמנות זאת לבקש מכן אלמנות צה"ל - סליחה. סליחה על העוול שנגרם לכם במשך כל השנים ולאחל לכן הצלחה בדרך החדשה".

יוזמי החוק בירכו על העברתו

חברי הכנסת שיזמו והובילו את החוק בכל התקופה הארוכה מהכנסת הקודמת בירכו אף הם על העברתו. חבר הכנסת יואל חסון, שהוביל את החוק כיושב ראש הקואליציה הקודמת אמר כי "החוק הוא בעיני חוק הדגל שהייתה לי הזכות להוביל ולקדם עוד בתפקידי כיושב ראש הקואליציה בכנסת הקודמת. היום תוקן עוול של שנים שנעשה לאלמנות צה"ל שביקשו לשקם את חייהן ולא יכלו. אני גאה שהייתה לי הזכות להביא לשינוי חשוב זה".

"אפשר לברך שהחיינו וקיימנו", אמר חבר הכנסת אורי אריאל. "במהלך השנה קיבלתי מספר טלפונים מאלמנות צה"ל שהתקשרו ושאלו האם להתחתן או לחכות שהחוק יעבור. בכיתי ואמרתי להן שאני אעשה כל שביכולתי שהחוק יעבור. בשעה טובה, עכשיו אפשר לברך על המוגמר".

סגנית שר התעשייה המסחר והתעסוקה, אורית נוקד אמרה כי "מדובר בתיקון של עוול היסטורי ומוסרי כלפי נשים שהקריבו את היקר להן מכל וזכאיות להתחיל פרק חדש בחייהן תוך שמירה על זכויותיהן ועצמאותן. החוק הוא מתנת החתונה של המדינה לציבור שהקריב חלקים גדולים מחייו למעננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully