וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההבטחות: קסאם נפל במערב הנגב

רמי שני ואופק עיני

23.11.2009 / 18:51

חמאס אישר בצהרים את הצהרותיו הקודמות בדבר הסכמה בין כלל הפלגים הפלסטינים ברצועה לפיה לא ישוגרו רקטות לעבר ישראל, אולם בשעות הערב נורתה רקטה לעבר מערב הנגב. לא היו נפגעים

רקטת קסאם התפוצצה לפני זמן קצר (שני) סמוך לקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. התראת צבע אדום הופעלה בקיבוץ ובסביבתו. לא נמסר על נפגעים או נזק.

מוקדם יותר היום אישר שר הפנים של חמאס, פתחי חמאד, את הצהרותיו הקודמות לפיהן הושגה הסכמה בין כלל הפלגים הפלסטינים ברצועה לפיה אף אחד מהם לא יישגר רקטות לעבר ישראל אלא במצב בו ישראל תסלים את המצב או תפלוש לרצועה.

חמאד הכחיש הודעות של חלק מהפלגים אשר הכחישו את קיומו של הסכם מסוג זה. הוא הוסיף כי "חמאס לא עומד מול ההתנגדות אלא מחזק את הפעילות הלוחמת נגד הכיבוש, אולם הדבר חייב להיעשות בפה אחד. משרד הפנים ערך שרשרת פגישות עם כל הפלגים הפלסטיניים והוסכם על הפסקת פעילות ירי הרקטות".

עם זאת, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, הכחיש היום את "השמועות שהפיצו חלק מאמצעי התקשורת לפיהן חתמנו על הסכם עם הפלגים האחרים להפסיק זמנית לשגר רקטות על היישות הציונית". אבו עוביידה הביע פליאה "ממה שפרסמו אמצעי התקשורת", והבהיר כי "ההתנגדות וירי הטילים הינם קלף חזק בידי העם הפלסטיני, ולא נזרוק את הקלף הזה בשום אופן, אפילו אם הכיבוש יעזוב את כל השטחים הפלסטיניים".

אתמול אמר בכיר הג'יהאד האיסלמי, ח'אלד אל-בטש, כי אין שום הסכם ברצועת עזה בנוגע להפסקת ירי הרקטות לעבר ישראל. אל-בטש הוסיף כי "ההתנגדות היא זכות בסיסית של העם הפלסטיני בתשובה על פשעיו של הכיבוש הציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully