וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "המשבר עם ישראל מאחורינו"

ניר יהב, שליח וואלה! חדשות לאנקרה

23.11.2009 / 18:45

בתום פגישה שקיים עם שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, קרא שר החוץ הטורקי אחמד דואותוגולו לשיקום היחסים בין המדינות. סגן ר"מ טורקיה: "היחסים צריכים לחזור להיות יציבים לגבי העתיד"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: לירז ליבנה)

"המשבר בין טורקיה לישראל מאחורינו" – כך אמר הערב (שני) שר החוץ הטורקי אחמד דואותוגולו בתום פגישתו באנקרה עם שר התמ"ת בנימין בן אליעזר. "הייתה פגישה קונסטרוקטיבית מאד, דיברנו על הרבה נושאים, ביניהם היחסים בין ישראל לטורקיה, היחסים הכלכליים בין המדינות, וגם נושאים אזוריים".

מדובר בפגישה הראשונה של בכיר ישראלי עם בכיר טורקי מאז שפרץ המשבר לפני מספר חודשים. שר החוץ הטורקי נחשב לאחד האנשים החזקים והמשפיעים בטורקיה. שר התמ"ת בנימין בן אליעזר אמר בתום הפגישה כי "עלינו להניח לעבר להמשיך הלאה ולהסתכל קדימה ביחסים בין שתי המדינות. תורכיה היתה ונשארה בת ברית חשובה לישראל ויש לה תפקיד מרכזי בכל מו"מ של ישראל והפלסטינים וישראל וסוריה".

דואתוגולו הוסיף כי "דיברנו על סוריה כמובן, והבהרתי לשר כי אנחנו מוכנים לתווך במשא ומתן בין ישראל לסוריה". לשאלה האם זוהי תחילתם של יחסים חדשים בין טורקיה לישראל ענה: "תמיד היה ערוץ פתוח בין ישראל לטורקיה, אנחנו לא צריכים התחלה חדשה. אנו מקווים שיהיה עידן חדש בנושא הפלסטינים ובכל ערוצי המשא ומתן בין ישראל למדינות ערב".

פגישת השר בן אליעזר ושר החוץ התורכי באנקרה. ששון תירם
"עם ישראל רוצה שהיחסים בין טורקיה לישראל ישובו להיות כפי שהיו". בן אליעזר וסגן ראש הממשלה הטורקי, היום/ששון תירם

בפגישה שהתקיימה בארבע עיניים, דן השר בן אליעזר עם שר החוץ הטורקי בשיפור היחסים בין ישראל לטורקיה. לפני כן נפגש בן אליעזר עם סגן ראש הממשלה הטורקי, השר בולנט ארינג'. בן אליעזר אמר לשר הטורקי כי "עם ישראל רוצה שהיחסים בין טורקיה לישראל ישובו להיות כפי שהיו. אלו הם יחסים של בנות ברית, יחסים חשובים לשתי המדינות שיש להם אינטרסים משותפים רבים".

בן אליעזר אמר עוד כי הוא שמח על הגעתו עם משלחת גדולה של אנשי עסקים מובילים בישראל לטורקיה. "היו לנו פגישות מוצלחות מאד באיסטנבול ואני מייחל לאותו דבר גם באנקרה", אמר. סגן ראש הממשלה הטורקי הביע את רצונו שהיחסים בין המדינות ישתפרו בכל הנושאים.

"אנו עושים מאמצים לכך", הוסיף. "היו עליות ומורדות, אך היחסים צריכים לחזור להיות יציבים לגבי העתיד". הוא נענה לקריאת בן אליעזר לבוא בראשות משלחת אנשי עסקים מטורקיה לישראל. בן אליעזר מסר דרישת שלום לראש הממשלה ארדואן והבכיר הטורקי שאל לשלום אריאל שרון.

בן אליעזר הגיע הערב לאנקרה לאחר שהשתתף בבוקר בסמינר כלכלי באיסטנבול, במהלכו נפגש עם עיתונאים טורקים ואנשי עסקים ישראלים נפגשו עם עמיתיהם מטורקיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully