וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: אחמדינג'ד "הולבש" במדי קצין נאצי

נעמה טלמור

23.11.2009 / 19:51

נשיא אירן הגיע לברזיליה והתקבל בהפגנות תמיכה ומחאה. באחת ההפגנות הונפו שלטים שבהם נראה אחמדינג'ד במדים של קצין נאצי. סטודנטים ישראלים מפגינים נגד הביקור מול בניין הקונגרס

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: לירז ליבנה)

אחרי שנפגש בשבועיים האחרונים עם שמעון פרס ועם אבו-מאזן, נועד אחר הצהריים (שני) נשיא ברזיל לואיש איגנסיו לולה דה סילבה, גם עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. את פניו של נשיא אירן קיבלו בברזיליה קיבלו שתי הפגנות קטנות - אחת בעדו ואחת של תומכי ישראל בה הונפו שלטים שבהם נראה אחמדינג'ד במדים של קצין נאצי.

נשיא אירן הגיע לביקור של 24 שעות בברזיל, כדי לדון בשאיפותיו של הנשיא דה סילבה בקידום תהליך השלום במזרח התיכון. בנוסף, חתמו שני הנשיאים על שורת הסכמים לשיתוף פעולה, ולאחר שיסעדו יחד ארוחת צהריים יקיימו מסיבת עיתונאים משותפת. מאוחר יותר ייפגש נשיא אירן עם סטודנטים באוניברסיטת ברזיליה.

במהלך היום הפגינה משלחת של התאחדות הסטודנטים הארצית מול בניין הקונגרס בבירת ברזיל, במחאה על ביקורו של הנשיא האירני. "מדובר בהפגנה בסדר גודל של מאות אנשים ובהם מפגינים רבים שאינם יהודים", אמר לוואלה! חדשות בועז טופורובסקי, יושב ראש התאחדות הסטודנטים השוהה בברזיל. "נמשיך להפגין נגד כל מי שקורא להשמיד את מדינת ישראל וכנגד כל מי שיתן במה לדעותיו הגזעניות. נמשיך להירתם ולעזור לכל קבוצה או ארגון שיבקשו את עזרתנו בארגון הפגנות מחאה נגדו ונגד מה שהוא מייצג".

מפגינים נושאים שלטים נגד ביקור נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד בברזיל. AP
המפגינים נשאו שלטים בהם נראה נשיא אירן במדים נאצים/AP

למרות שנפגש עם לולה כבר פעמיים בעבר, זו הפעם הראשונה שאחמדינג'ד מבקר בברזיל. את פמלייתו של נשיא אירן מלווים 130-150 אנשי עסקים ובכירים במערכת המסחר האירנית. היקף הסחר בין שתי המדינות נאמד כיום בכמיליארד דולר ולפי הדיווחים בעיתונות הברזילאית, ברצונה של טהרן להגדיל אותו ל-15 מיליארד דולר לפחות.

מברזיל צפוי אחמדינג'ד להמשיך לביקור בשתיים מהידידות הגדולות של אירן בדרום אמריקה - ונצואלה ובוליביה. הוא ייפגש עם נשיאי שתי המדינות, הוגו צ'אבס ואוו מוראלס, ולאחר מכן ימשיך לסנגל בטרם ישוב לטהרן.

ההפגנות סביב ביקור אחמדינג'ד נמשכו גם היום בברזיליה, אחרי שאתמול התכנסו אלפים בחוף איפנמה שבריו דה-ז'נירו. גם בעיתונות הברזילאית זוכה הנשיא לביקורת על ביקור אחמדינג'ד ואחד מיריביו המרכזיים, מושל מדינת סאו-פאולו חוזה סרה, כינה את הביקור "בלתי רצוי" ואת אחמדינג'ד "מנהיג של משטר דיקטטורי ומדכא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully