וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם ברצח לבג"ץ: "אל תסגירו אותי לאוקראינה"

גלעד גרוסמן

23.11.2009 / 18:12

אלכסנדר פרצוב, אזרח ישראלי ואלוף אירופה בטאקוונדו לשעבר, שנאשם ברצח באוקראינה, עתר לבג"ץ בדרישה למנוע את הסגרתו. "עינויי הנחקרים הינם מנת חלקה של מערכת המשפט שם"

אלכסנדר פרצוב, אזרח ישראלי שנאשם ברצח באוקראינה, עתר היום (שני) לבג"ץ נגד ההחלטה להסגירו לאוקראינה. לטענתו, נשקף סיכון ממשי לחייו עם יוסגר.

פרצוב בן ה-34, אלוף אירופה בטאקוונדו לשעבר שאף אימן את נבחרת אוקראינה, נאשם ברצח של שוטר ב-1997. לאחר הרצח הוא יצא מאוקראינה והגיע לישראל שנתיים אחר כך. התיק הפלילי נגדו נפתח רק ב-2001 לאחר ששני אזרחי אוקראינה בעלי עבר פלילי מסרו בחקירה כי רצח את השוטר יחד אתם. במרץ השנה התיר בית המשפט העליון להסגירו לאוקראינה.

באמצעות פרקליטיו, עורכי הדין ודים שוב ודוד הלוי מהסניגוריה הציבורית, ביקש פרצוב לבטל את ההסגרה ולהעמידו לדין בישראל במקום באוקראינה, או לחילופין, לקבל התחייבות מפורשת מהרשויות באוקראינה להחזירו ארצה לריצוי עונשו אם יורשע.

לטענתו, מלבד הודעות השותפים לכאורה "אין כל ראיה הקושרת את העותר לעבירה המיוחסת לו. יתרה מזאת העבריינים האוקראינים שהפלילו אותו חזרו בהם וטענו כי העלילו עליו עלילת שווא כתוצאה מלחץ ועינויים במשטרת אוקראינה ובתמורה לסגירת התיקים שלהם".

עורכי הדין הוסיפו שמדובר בהסגרה ראשונה לאוקראינה, "שעינויי הנחקרים ואף מותם, תנאיי מעצר מחפירים ואנטישמיות גואה הינם מנת חלקה של מערכת המשפט שלה". לטענתם, במידה ויוסגר, חייו של פרצוב יהיו בסכנה, הוא לא יזכה למשפט צדק ויהיה חשוף לעינויים במהלך החקירה ותנאי מעצר תת אנושיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully