וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד הלאומי: "לדחות את העסקה הארורה"

פנחס וולף

23.11.2009 / 18:10

סיעת האיחוד הלאומי בכנסת קיימה מסיבת עיתונאים והדגישה את התנגדותה לשחרור מחבלים במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט. "מי שנכנע לטרור מביא על עמו טרור כפול ומכופל"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: לירז ליבנה)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"אנחנו עושים את כל השטויות פעם נוספת". אריאל/מערכת וואלה, צילום מסך

שעה קלה לאחר שראש הממשלה הודיע כי עסקת שליט תובא לדיון במליאת הכנסת, קיימה סיעת האיחוד הלאומי מסיבת עיתונאים, שבה הובעה התנגדות לעסקה שכלולה בתוכה גם שחרור מחבלים. "פגשתי את נעם שליט בוועדת החוץ והביטחון לפני שנה ביוזמתי", אמר ח"כ אורי אריאל. "מומחים לטרור אומרים שמי שנכנע לטרור מביא על עמו טרור כפול ומכופל. ראינו את עסקת ג'יבריל, ראינו את הבריחה מלבנון ועזה. אנחנו עושים את כל השטויות פעם נוספת".

אריאל הוסיף כי "יש חלופה לשחרור השבויים הנוראי שיביא עלינו דמים רבים. החלופה היא הפעלת כל המנופים הכלכליים האנושיים על האסירים, למנוע מהם הטבות, הפסקת אספקה לעזה וכן הלאה, לי אין ספק שהדבר היה מביא לשינוי משמעותי כלפי גלעד שליט. נתניהו וברק נכנעים ללחץ ציבורי, אנחנו קוראים לראש הממשלה לפרסם את מסקנות ועדת שמגר עכשיו. אל תתחבא, אל תברח. אני פונה לשרי ממשלת ישראל: גלו אומץ ציבורי, גלו הנהגה ציבורית ותדחו את העסקה הארורה הזו שתביא על כולנו חיים מאוד קשים ורווי טרור".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) קרא לראש הממשלה נתניהו "להיות גבר עד הסוף ולומר למשפחות השכולות ולעם ישראל – אלה המסקנות של הוועדה, ואף על פי כן אני מביא את זה לפניכם ואני אלך בדרכי. יכול להיות שאז שתיקת הכבשים בתוך הליכוד תפסק ושרים שאנו יודעים שמתנגדים לעניין היו מדברים".

במסיבת העיתונאים השווה ח"כ אריה אלדד בין המחבלים שעשויים להשתחרר בעסקה לבין הנאשם ברצח משפחת אושרנקו. לדבריו, "אילו רוצח משפחת אושרנקו היה בורח מהכלא, שוטרים רבים היו יוצאים לרחובות. הממשלה מתכוונת לשחרר מאות רוצחים בסדר גודל הזה והשוטרים לא יצאו לרחובות. הרוצחים שמשתחררים רצחו בין 1 ל-65 איש. תתחילו לעשות מכפלות כמה ישראלים עלולים לשלם בחייהם עבור המעשה חסר האחריות של ממשלת ישראל. נתניהו לא עוצר באדום, גם לא באדום של אולמרט. אולי אם ישראל היתה נותנת אולטימטום שנוציא להורג כל שבוע איש חמאס בעזה, מצבו של גלעד היה שונה לחלוטין".

ח"כ מיכאל בן ארי הביע הבנה לכאבה של משפחת שליט, אך טען כי עם זאת, "אנחנו חייבים לדבר לא רק מהלב אלא גם מהראש. המנהיגות שלנו מדברת מהבטן והיא פשוטת רגל ומסכנת את ביטחון תושבי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully