וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד אטיאס: "מפלה לטובת החרדים"

גלעד גרוסמן

23.11.2009 / 17:00

תשעה חברי מועצת עיריית בית שמש עתרו לבית המשפט נגד שר הבינוי והשיכון, בדרישה לבטל את המכרזים לבנייה בשכונת רמת בית שמש, מכיוון שלטענתם הם נועדו לציבור החרדי בלבד

תשעה חברי מועצת עיריית בית שמש עתרו הבוקר (שני) לבית המשפט המינהלי בירושלים נגד שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, ראש העיר משה אבוטבול ומינהל מקרקעי ישראל, בדרישה לבטל את המכרזים לבנייה בשכונת רמת בית שמש, מכיוון שלטענתם הם נועדו לציבור החרדי בלבד.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד דפנה הולץ-לכנר, דורשים חברי המועצה להקפיא את כל הליכי ההתקשרות עם קבלנים ועמותות לחכירת מגרשים לבנייה. "העיר בית שמש עומדת בימים אלו בפני מהלך בנייה מאסיבי, שאם יקודם ללא התערבותו של בית משפט נכבד זה, יביא לשינוי קיצוני ובלתי הפיך באיזון הדמוגרפי בעיר על כל המשתמע מכך", נכתב בבקשה למתן צו ביניים שצורפה לעתירה.

עוד נטען, כי ב-15 השנים האחרונות כל הבנייה והאכלוס בעיר נעשו אך ורק עבור המגזר החרדי. לטענת העותרים, כדי לשמור על צביונה של העיר, בישיבת מועצה בחודש יולי האחרון הוחלט לחלק את השכונה החדשה לשלושה חלקים, שכל חלק יאוכלס במגזר אחר באופן שווה בשווה - שליש למגזר החילוני, שליש למגזר הדתי-לאומי ושליש למגזר החרדי.

אולם, לטענת העותרים הם גילו עם פרסום המכרז כי "אין בו כל זכר או איזכור לתנאים המפורשים והבסיסיים אשר היוו בסיס ותנאי לאישור הסכמי הפיתוח על ידי מועצת העירייה... נכון למועד כתיבת שורות אלו, המכרזים שפורסמו עומדים בסתירה מוחלטת לתנאים אותם קבעה מועצת עיריית בית שמש".

בעתירה נטען כי "התנהלות המשיבים עולה לידי התעלמות - בלתי נתפסת על הדעת - מעצם קיומה של מועצת העיר על כל החלטותיה". לטענת חברי המועצה, שמייצגים מפלגות שונות, "נוצר מצב אבסורדי ובלתי מתקבל על הדעת, לפיו תושבי בית שמש הוותיקים אינם יכולים לקנות ולבנות בתים בסמוך להוריהם, לא משום שהקרקע אינה בנמצא - אלא כי כולה מיועדת ו'נתפסת' על-ידי האוכלוסייה החרדית".

לדברי עו"ד הולץ-לכנר, גם התושבים החרדים בעיר אינם מרוצים מהמצב הקיים מכיוון שאי הקצאת קרקעות לציבורים שונים בעיר גורם לעזיבה ופוגע ביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully