וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן תוקף חזרה את יו"ר ההסתדרות הרפואית

נעמה טלמור

23.11.2009 / 17:22

גורם בכיר בלשכתו של ליצמן משיב אש, בעקבות המכתב שבו תקף יו"ר ההסתדרות הרפואית את סגן השר. "הנסיונות שלך לסתום פיות הן הן הסכנה לבריאות הציבור"

גורם בכיר בלשכתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, תקף היום (שני) בשמו של ליצמן את יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר לאוניד אידלמן. מדובר במכתב תגובה למכתב החריף שהעביר ד"ר אידלמן ללשכת סגן השר.

במכתב שהועבר לסגן השר, תקף ד"ר אידלמן את ליצמן לאחר שנטען כי ליצמן התקשר למנהל בית החולים שניידר וביקש להאריך את חייה של פעוטה שנקבע לה מוות מוחי וכן בעקבות מכתבו של ליצמן לרופאי בתי החולים, בו הוא מסביר כי קביעת מוות מוחי איננה מוגדרת כמותו של אדם.

במכתב התגובה שהועבר לאידלמן ואשר הגיע לוואלה! חדשות, מציין הבכיר בלשכת סגן שר הבריאות בין השאר כי "מתוכנו של מכתבך ניתן ללמוד על להיטות חסרת תקדים לתקוף את סגן השר, טרם השכלת לעשות את המינימום הדרוש מבן אנוש ולשמוע את עמדת סגן השר. בנסיבות שנוצרו, הרי שבראיה כוללת חשב סגן השר שראוי לתת מתן טיפול תומך, עליו הוא התייעץ עם רופא. בראייה כלל מערכתית טיפול תומך כזה יכול להועיל למערכת כולה ולאמון של הרבנים בה, יותר מאשר מהלך של 'יקוב הדין את ההר'".

עוד נאמר במכתב כי "חלק מתפקיד סגן השר הוא למנוע התגוששות של קבוצה כזו או אחרת של האוכלוסיה מול הממסד הרפואי ולהגברת האמון בה, במיוחד נוכח האירועים האחרונים שהיו בירושלים".

הבכיר בלשכתו של סגן השר כתב עוד ליו"ר ההסתדרות הרפואית כי "אני שמח על כך שאתה קובע עם כניסתך לתפקיד כעמדה חד משמעית כי 'לא נוכל להשלים עם כך ששיקולים זרים ישפיעו על החלטות רופואיות', וגם סגן השר חושב כמותך! ולכן בכל הקשור להסתדרות הרפואית, ולשיקולים הזרים שלה בנסיון לשמר את מעמדה מול טובת הציבור ננהג אף אנחנו כך שנחשוב יחד עם משרד האוצר כי יש להסיר את השיקולים הזרים הללו בגאון וללא חת. אם במקרה עוד לא הצלחת ללמוד עליהם בגלל חוסר ניסיונך, אתה מוזמן ללמוד עליהם כמו על עוד כמה מעובדות החיים".

בסיכום המכתב אומר הבכיר בלשכת סגן השר כי "הנסיונות שלך לסתום פיות הן הן הסכנה לבריאות הציבור" וכי סגן השר הורה לבחון את האמצעים המשפטיים העומדים לרשותו בכדי להתגונן נגד פגיעה בשמו הטוב.

מההסתדרות הרפואית טרם התקבלה תגובה לדברים.

"התערבותך בהליכים רפואיים מהווה סכנה לבריאות הציבור"

במכתב שהעביר אתמול לסגן שר הבריאות, כתב יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר אידלמן: "כידוע לך, לפי החוק, הוכר מוות מוחי נשימתי על פי ההוראות שקבע מנכ"ל משרד הבריאות והוא ייקבע על ידי שני רופאים בתנאים המפורטים בחוק. אם קביעת מוות מוחי נשימתי מנוגדת להשקפת עולמו של המטופל, לא יופסק הטיפול התומך ישירות בטיפול נשימתי וכי במצב כזה לא ינותק החולה ממכשירי ההנשמה".

אידלמן אף התייחס במכתבו לטענותיהם של רופאים בבית החולים שניידר לילדים לפיהן מנהל בית החולים קיבל שיחת טלפון מליצמן, בה הוא מבקש להמשיך ולטפל בתינוקת חרדית שנקבע לה מוות מוחי. "נדהמנו לנוכח התבטאותך והשתלחותך כנגד רופאי בית החולים שניידר, אשר כל "חטאם" היה כי פעלו בהתאם להוראות חוק מוות מוחי נשימתי", כתב.

"אין כל ספק כי הרופאים פעלו במקצועיות רפואית ואתית, ביושרה ובמסגרת הוראות החוק ולא היה כל מקום להתערבותך. התערבותך הבוטה בהליכים רפואיים מהווה סכנה קיומית לבריאות הציבור והנה בעלת השלכות הרסניות על מערכת הבריאות. אנו נעשה ככל שביכולתנו למנוע זאת", סיכם אידלמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully