וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: מתנחלים תקפו רועי צאן פלסטינים

גלעד גרוסמן

23.11.2009 / 17:25

יהודה גולדברג מירושלים וג'רמי ארונסון מבת עין הואשמו כי תקפו רועי צאן פלסטינים סמוך למצפה יאיר באמצעות צינור פלסטיק. השניים טענו: "אם הם פצועים הם עשו את זה לעצמם"

לבית משפט השלום בירושלים הוגש בחודש שעבר כתב אישום נגד יהודה גולדברג מירושלים וג'רמי ארונסון מבת עין, הנאשמים בתקיפה של רועי צאן פלסטינים סמוך למצפה יאיר.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי מחלקת תביעות של מחוז ש"י במשטרה, ביוני אשתקד חאלד אבו עראם ובנו נאיל מהכפר קואויס רעו את עדר הצאן שלהם במרכה שבבעלותם. למקום הגיעו הנאשמים וקראו להם להסתלק.

האב אמר לשניים שהשטח שייך לו, ואז לקח גולדברג צינור פלסטיק שהחזיק אבו עראם והחל להכותו. בהמשך יידו גולדברג וארונסון אבנים על הבן נאיל ופגעו בו בבטן ובפנים. כעבור כרבע שעה הגיעו למקום ג'יפים של הצבא ולאחר מכן גם ניידת משטרה ואמבולנס והפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי.

אבו עראם, שנעזר בארגון "בצלם", נחקר תחילה בחשד לתקיפת המתנחלים, אולם סיפר בחקירתו שניסה להראות למתנחלים אישור של בית המשפט על בעלות על הקרקע, ואז הוא הוכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אבו עראם, שנעזר בארגון "בצלם", נחקר תחילה בחשד לתקיפת המתנחלים/מערכת וואלה, צילום מסך

גולדברג סיפר בחקירתו במשטרה שלקח את הצינור להגנה עצמית. הוא הוסיף שהצבא לא פועל כנגד רועי צאן פלסטינים שמתקרבים להתנחלויות, לכן התעמת עמם בעצמו. "המילואימניקים היום לא יודעים את התפקיד שלהם", אמר לשוטר שחקר אותו. הוא הוסיף שלא הכה את רועי הצאן ושאפילו החזיר את הצינור בחזרה. "אם הם פצועים הם עשו את זה לעצמם". ארונסון טען שהוא זה שהוכה, ולא הפלסטינים.

ככל הנראה מה שהטה את הכף מבחינת המשטרה היתה עדותה של חיילת אבטחת היישובים שהוצבה במצפה יאיר והייתה עדה לעימות. היא סיפרה לשוטרים שרועי הצאן ניסו להתרחק מהמתנחלים אולם אלה רדפו אחריהם והתגרו בהם.

בתוך כך, בג"ץ הוציא היום (שני) צו ביניים האוסר על מתנחל מקדומים להכנס לאדמות הכפר הפלסטיני קדום. לטענת בעלי האדמות, שמיוצגים על ידי "יש דין", המתנחל פלש לאדמות ושתל שם שתילים. בית המשפט התיר לו להכנס לשטח לשם טיפול בשתילים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • אלימות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully