וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "מוקדם לדבר על השלמת עסקת שליט"

אופק עיני וואלה! חדשות

23.11.2009 / 15:55

בכיר חמאס אוסמה חמדאן, מכחיש את הדיווחים בתקשורת ומציין שחמאס קיבל החלטה שלא להגיב "להדלפות הציוניות". "קיימת רצינות אצל הנהגת הארגון להגיע לסיום העסקה"

תאגיד כאן

"מוקדם מדי לדבר על השלמת עסקת שליט בצל ההתעקשות הציונית", כך אמר היום (שני) האחראי על קשרי החוץ בחמאס, אוסמה חמדאן. בהצהרה שהעביר לתחנת הטלוויזיה "אל-קודס" המזוהה עם חמאס הוסיף חמדאן כי "קיימת רצינות אצל הנהגת הארגון להגיע לסיום העסקה". חמדאן הוסיף כי "אנו מחוייבים שלא לדבר על הפרטים בעסקה כלל, וישנה מחוייבות מצד הנהגת הארגון שלא להגיב להדלפות הציוניות הקשורות לעסקה".

אוסמה חמדאן, האחראי על יחסי החוץ בחמאס. AP
"אנו מחוייבים שלא לדבר על הפרטים בעסקה כלל". חמדאן/AP

בתוך כך, מקורות המוגדרים מהימנים דיווחו הבוקר לאתר של ביטאון חמאס, "א-ריסאלה" כי המשא ומתן בנוגע לעסקת שליט הגיע לשלב מתקדם מאוד, והעסקה כרגע תקועה על שמו של אסיר אחד בלבד מתוך רשימת השמות שהגיש חמאס. בביטאון לא פורסם שמו של האסיר אך על פי הדיווח, המשא ומתן מתנהל בשעות האחרונות באופן נמרץ, על מנת להגיע להסכמה סופית. גורמים המקורבים לשיחות בקהיר מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ישראל הסכימה לכלול בעסקה 160 אסירים שבעבר התנגדה לשחרורם.

מוקדם יותר נודע כי משלחות של בכירים בחמאס מרצועת עזה ומדמשק צפויות להיפגש בקהיר כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בעסקת שליט ובפיוס הפלסטיני הפנימי. כך דיווח "א-ריסאלה". לפי הדיווח, בכיר חמאס איימן טהא, אמר כי המשלחת תיפגש עם נציגי המודיעין המצרי וכן עם המתווך הגרמני. סוכנות הידיעות הפלסטינית ספא דיווחה, כי בראש משלחת חמאס מעזה יעמוד בכיר הארגון ד"ר מחמוד א-זהאר. עוד דווח מפי מספר מקורות כי חלה התקדמות ממשית בעסקה וכי לפי ההערכה, תצא לפועל עד אמצע השבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully