וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה: "לפרסם פרטי העסקה לשחרור שליט"

גלעד גרוסמן

23.11.2009 / 15:00

הפורום המשפטי למען א"י פנה לנשיאת מועצת העיתונות על מנת שתדרוש מהצנזורה את פרסום פרטי עסקת שליט. "התקשורת מנועה מלדווח אילו רוצחים של חמאס נכללים בעסקה"

הפורום המשפטי למעל ארץ ישראל, פנה היום (שני) לנשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, ודרש ממנה להביא לכך שהמועצה תבקש מהצנזורה לפרסם את פרטי העסקה המתגבשת לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.

במכתב שהועבר לשופטת דורנר צוין כי "הצנזורה הצבאית מונעת פרסום מידע הקיים בידי העיתונאים אודות העסקה, באופן הפוגע בדיון הציבורי בעסקת שליט, התקשורת מנועה מלדווח כמה אסירים ישוחררו בעסקה ואילו רוצחים של החמאס יהיו בה". עוד אומרים בפורום המשפטי למען א"י כי "הצנזורה פוסלת ידיעות שלכאורה אינן קשורות לבטחון המדינה ומותירה את הציבור בישראל ואת העיתונות עם האינפורמציה המגיעה מהחמאס ומכלי התקשורת בעולם הערבי".

לטענת הפורום, הצנזורה אינה יכולה להטיל וטו על דיון ציבורי לגבי העסקה, והטלת איסור פרסום על פרטיה פוגעת בציבור. "כנשיאת מועצת העיתונות האמונה על זכות הציבור לדעת ועל מתן האפשרות לכלי התקשורת למלא את תפקידם כראוי לחברה הדמוקרטית, נבקשך לפעול לביטול הצנזורה בעניינים הנוגעים לעסקה עצמה, ולאפשר לכלי התקשורת למלא את תפקידם". במכתב מצוין שהצנזורה עושה "שימוש ציני בכלי דרקוני שלא למטרות הגנה על ביטחון המדינה אלא למטרה פוליטית של אישור העיסקה, תוך אפלה המוטלת על פרטיה".

בעקבות הטלת צו פרסום בישראל על פרטי הפרשה, נאלצו כלי התקשורת הישראלים להסתמך על דיווחים בכלי תקשורת זרים. אמש דווח ברשת פוקס ניוז האמריקאית כי העסקה תושלם בתוך ימים. גם רשת "אל ערביה" הסעודית דיווחה על ההתקדמות במשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully