וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה מתה לאחר שהתחסנה נגד שפעת החזירים

נעמה טלמור

23.11.2009 / 15:22

חולת כליות בת 57 מתה בבית החולים סורוקה, שבועיים לאחר שקיבלה חיסון נגד השפעת. משרד הבריאות טוען: "אין קשר בין החיסון לזיהום שגרם למותה"

חולת כליות בת 57, שטופלה בדיאליזה, מתה היום (שני) מזיהום נשימתי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. האישה סבלה ממחלות נוספות, ולפני שבועיים קיבלה את החיסון נגד שפעת החזירים. במשרד הבריאות טוענים שאין קשר בין מתן החיסון למותה של האישה. "אין קשר בין החיסון, לזיהום שגרם למותה", נמסר. "החיסון נגד השפעת הוא חיסון מומת, ולכן אינו יכול לגרום לזיהום, אלא לכל היותר לתופעות לוואי כגון כאב, חום ואודם מקומיים".

זהו המקרה המוות השני בתקופה האחרונה של אדם שהתחסן נגד השפעת: קשיש בן 75 שסבל ממחלות רקע רבות, בהן מחלת לב ומחלת כליות חריפה, וטופל בדיאליזה, מת לפני שבועיים בביתו, שלושה ימים לאחר שחוסן נגד השפעת. האיש קיבל את החיסון על פי הנחיות משרד הבריאות לגבי מטופלי דיאליזה.

עוד נמסר היום ממשרד הבריאות כי "עד כה חוסנו בעולם 65 מיליון בני אדם ולא דווחו תופעות לוואי חריגות. "אנו חוזרים ומדגישים כי החיסון נגד שפעת החזירים מומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי". על פי נתוני משרד הבריאות, מרבית החולים בשפעת בשבוע האחרון לוקים בשפעת החזירים (95.5%), חרף ירידה יחסית בתחלואה בשבוע האחרון.

כ-40 בני אדם ברחבי העולם מתו לאחר שקיבלו חיסון נגד שפעת החזירים, אולם מחקירת המקרים עולה כי המוות לא נגרם מהחיסון עצמו. כך הודיע בסוף השבוע ארגון הבריאות העולמי של האו"ם. עוד נמסר מהאו"ם, כי החיסון נגד השפעת הוא בטוח וכי קיים חשש שנשים בהריון וקבוצות סיכון אחרות נמנעות מלהתחסן בשל חשש מתופעות הלוואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully