וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: התחמק מתשלום מיסים על מכוניות עתיקות

קובי מנדל

23.11.2009 / 14:19

על פי החשד הסווה אילן זיגלבאום מכוניות עתיקות בתור גרוטאות על מנת להתחמק מתשלומי המכס עליהן. מעצרו הוארך עד לשעות הערב

אילן זיגלבוים, יבואן של מכוניות נדירות לצורכי אספנות, תושב רמת גן, חשוד בזיוף והגשת מסמכי יבוא כוזבים של מכוניות נדירות למכס, תוך הנמכת מחירים במסווה של יבוא גרוטאות והתחמקות מתשלום מסים בסך מיליוני שקלים. בית משפט השלום בחיפה האריך היום (שני) את מעצרו של החשוד עד שעות הערב ואז ישוחרר בתנאים מגבילים.

החקירה נגדו נערכה על ידי יחידת הסמים במכס חיפה של רשות המסים. מדובר בחקירה שעניינה הגשת חשבונות מזויפים למכס של מכוניות נדירות ויקרות ערך לצורכי אספנות, שיובאו ארצה ביבוא אישי. מבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט עולה כי החשוד עוסק בייעוץ ובייבוא של כלי רכב ביבוא אישי, ומתחמה ביבוא רכבי אספנות נדירים משנות ה-40 וה-50, והוא חבר במועדון "החמש", המאגד חובבי רכבי אספנות בישראל.

עוד מצוין בבקשה למעצר כי בחקירה עלה שהחשוד זייף והגיש למכס מסמכי יבוא כוזבים תוך הנמכת מחירים של כלי הרכב בעשרות אחוזים כשייבא כלי רכב נדירים ויקרים במסווה של גרוטאות, תוך התחמקות מתשלום מסים בהיקף של מיליוני שקלים וכי המסים שנגרעו מקופת המדינה חולקו בין החשוד לבין המעורבים האחרים.

בחיפוש שנערך אתמול בבית החשוד נתפסו מסמכי יבוא של כלי רכב, שיובאו על שם יבואנים שונים, וקיים לגביהם חשד כי שוחררו תוך הגשת הצהרות כוזבות וכן נתפס מחשבו של החשוד, המכיל, על פי החשד, את החשבונות המזויפים והאמיתיים של העסקאות. בחיפוש בבית הוריו נמצאו מוסלקים במחסן חוזים שערך החשוד עם יבואני כלי הרכב ולא הציגם למכס.

מרשות המסים נימסר כי בחקירתו, מסר החשוד גרסה ראשונית ובה קשר עצמו לחשדות המיוחסים לו והציג מערכת זיוף ויצירת מסמכים כוזבים, שהוא עמד בראשה עם מעורבים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully