וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים בכללית: "השביתה - נזק בלתי הפיך"

נעמה טלמור וקובי מנדל

23.11.2009 / 14:06

ביום השני לשביתה בבתי החולים של קופת חולים כללית, מזהירים הרופאים מפני השלכותיה: "חולים שחיכו חודשים לניתוח נדחים. אם השביתה לא תסתיים, הדברים רק יחריפו"

רופאים ואנשי מנהלה של שירותי בריאות כללית מזהירים מפני נזקי השביתה בבתי החולים והמרפאות של הקופה. לדבריהם, מצב בתי החולים שמפעילה הקופה הולך ומידרדר. "הניתוחים הלא דחופים כביכול נדחים, ובפועל משתמשים רק ב-25% מחדרי הניתוח הקיימים", סיפר לוואלה! חדשות רופא בכיר בכללית. "מדובר בנזק בלתי הפיך, שכן חולים שחיכו לניתוח חודשים נדחים. להחזיר את הניתוחים והבדיקות שבוצעו זה דבר שקשה לראות איך זה מתבצע".

הרופאים והאחיות שנותרו לעבוד בבתי החולים ובמרפאות מתארים את פירי הכביסה המלאים ומדווחים על זבל שהחל להיערם במסדרונות, בעקבות השביתה. חולים שצריכים להגיע מחדר המיון למחלקות אינם מלווים בסניטרים ונאלצים להמתין עד אשר יימצא סניטר תורן. בנוסף, כמעט אין יכולת לקבוע בדיקות מאחר שהפקידות במזכירויות שובתות. המחשוב אינו עובד, וחדרי האוכל סגורים.

כך למשל, בבית חולים כרמל בחיפה נרשמה ירידה של 25% במספר הפונים לחדר המיון ולמחלקות השונות, בשל שביתת עובדי המנהל והמשק. חדרי הניתוח פועלים כסדרם, אך ניתוחים שאינם דחופים נדחו. מחלקת האשפוז יומי פועלת באורח חלקי בלבד.

גורם בכיר באחד מבתי החולים של הכללית אמר: "אני מניח שהדברים יילכו ויחריפו אם זה לא יסתיים, ועדיין לא ראינו את הזעם המצטבר של הציבור שבסופו של דבר יופנה למי שזמין לחטוף אותו והוא הצוות הרפואי. על מה הם מדברים כשהם אומרים להחריף את השביתה? בתקופה בה תפוצת השפעת רחבה מצב בו לא יהיו רוקחים ועובדי מעבדות הוא מצב דמיוני".

עובדי המנהל והמשק בשירותי בריאות כללית פתחו אתמול בשביתה ללא הגבלת זמן. עובדי המנהל מהווים כמחצית מהעובדים בקופה ומונים כ-15,000. העובדים מוחים על תנאיהם שלא שופרו בשנים האחרונות לטענתם לעומת סקטורים אחרים בשירות הציבורי.

על עובדי המנהל והמשק נמנים עובדי אחזקה, עובדי המכבסות, פקידות קבלה, עובדי ניקיון, סניטרים ועובדים נוספים. הם מספקים שירותים אלה לבתי החולים, למרפאות, למוסדות הקופה ולסגל הרפואי של קופת החולים הכללית. עם פתיחתם בשביתה ייפגעו כל השירותים אותם סקטור זה מספק לקופת החולים לה יש 14 בתי חולים, בהם בתי החולים סורוקה, קפלן ובלינסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully