וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה נוספת במספר המובטלים במשק

עומר רבין

23.11.2009 / 13:23

שירות התעסוקה: בחודש אוקטובר נרשמה ירידה נוספת של 0.3% במספר המובטלים. ירידה של קרוב ל-2% נרשמה גם במספר המובטלים החדשים

אינדיקציה חיובית נוספת להתאוששות במשק מגיעה היום מכיוונו של שירות התעסוקה: מניתוח נתוני אוקטובר שהצטברו בלשכות השירות ברחבי הארץ, עולה כי מספר המובטלים במשק הישראלי עמד בחודש שעבר על כ-208,600 בני אדם. מדובר בירידה של 0.3% לעומת חודש ספטמבר, אז עמד מספר המובטלים על 209,300.

נתון מעודד אף יותר ניתן למצוא בגזרת המובטלים. באוקטובר פוטרו מעבודתם על פי נתוני השירות 13,240 בני אדם לעומת 15,716 בחודש ספטמבר - מדובר בירידה מרשימה של 15% במספר המפוטרים במשק. גם החודש, עם זאת, פגע גל הפיטורים בשוק הישראלי בעיקר בעובדים הצעירים בגילאי 25-34: קרוב ל-5,100 מקרב אזרחי ישראל בשכבת גיל זו איבדו בחודש שעבר את מקור פרנסתם.

סך המצטרפים בחודש אוקטובר לדורשי העבודה הגיע ל-19,320 על פי נתוני השירות (מתוכם 68.5% מפוטרים) - ירידה משוקללת של 0.7% לעומת החודש שקדם לו.

השינוי המעודד בנתוני האבטלה במשק על פי שירות התעסוקה החל בחודש יוני - אז לראשונה זה יותר משנה נרשמה ירידה בשיעור המובטלים. מאז ועד לחודש זה נרשמת באופן עקבי בכל חודש ירידה ממוצעת של כ-0.3% במספר המובטלים במשק - לעומת עליה חדה ממוצעת של 1.6% שנרשמה במספרם ב-13 החודשים הקודמים שהיוו את שיא המשבר התעסוקתי בישראל.

"נתוני שירות התעסוקה מצביעים על ירידה במספרם של דורשי העבודה - אך מוקדם עדיין להעריך אם מדובר במפנה בנתוני האבטלה", אמר עם פרסום הנתונים מנכ"ל שירות התעסוקה יוסי פרחי. "דרושה זהירות רבה בניתוח המגמות ויש להמתין לנתוני נובמבר דצמבר".

עם זאת, הדגיש פרחי כי המתאם הגבוה בין הירידה בשיעור המובטלים לירידה בשיעור המצטרפים החדשים לדורשי העבודה הוא נתון מעודד בבואנו לבחון האם ישנו שינוי אמיתי במצבו של שוק התעסוקה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully