וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בשלטון המקומי חשודים בקבלת שוחד

איילה חננאל

23.11.2009 / 13:00

חמישה בכירים בחברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי, בהם יו"ר הדירקטוריון, נעצרו בחשד שקידמו את ענייניהם של נותני שירותים, קבלנים ובעלי עסקים בתמורה לשוחד

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) עצרה הבוקר (שני) חמישה חשודים במעורבות בפרשת שוחד בחברה למשק וכלכלה (משכ"ל) של השלטון המקומי בע"מ. בין העצורים גם יו"ר דירקטוריון החברה. השוטרים פשטו על בתי החשודים, לאחר חקירה סמויה שארכה למעלה משנה. לפי החשד, בפרשת השוחד מעורבים גורמים בכירים במשכ"ל, זכייני המשכ"ל וכן גורמים נוספים המצויים בקשרי עבודה מול החברה.

לפי החשד, יו"ר דירקטוריון החברה ואדם ששימש בה כיועץ, קידמו את ענייניהם של נותני שירותים ובעלי עסקים מהמגזר הפרטי בתמורה לשוחד. היו"ר חשוד בקבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, איסור הלבנת הון-הסתרת מקור רכוש, גניבה בידי מורשה ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

המשכ"ל מרכז את תחום המכרזים לכלל הרשויות המקומיות בישראל בהיקף כספי של 2.4 מיליארד שקלים בשנה. המשכ"ל קובע את זהות הזכיינים במרכזי השלטון המקומי ומגדיר אותם כנותני שירות לכלל הרשויות המקומיות בישראל. גורמים בלהב 433 מסבירים כי "מדובר באנשים בכוחם להחליט מי יהיו הספקים המורשים למתן שירותים למעל ממאתיים רשויות מקומיות בארץ. להיכנס לרשימה הזאת הוא דבר שאנשים רבים רוצים בו ועל פי החשד, שני קבלנים ואדריכל שיחדו את בעלי התפקידים הן בטובות הנאה והן בשוחד כספי אשר אומדנו טרם ידוע על מנת להיכנס לאותה רשימה ולהיחשב כספקים מורשים מול הרשויות המקומיות".

החשודים יובאו בהמשך היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון. בימים הקרובים צפויים להיחקר מעורבים נוספים בפרשה.

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה כי "החברה למשק וכלכלה היא חברה ציבורית , המתנהלת באופן עצמאי. במדינה דמוקרטית, המשטרה חוקרת כל דבר שלגביו עולה חשד. אנחנו מלאי תקווה, כי החקירה תעלה שאין כל רבב בפעילות החברה והעומדים בראשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully