וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מכרה את הבנק לפיתוח התעשייה

אתי אפללו

23.11.2009 / 11:00

איש העסקים צביקה בארינבוים שילם 570 מיליון ש"ח עבור הבנק לאחר שגבר על ההצעות של בנק ירושלים ובנק מזרחי-טפחות. שטייניץ: "המהלך יביא להקטנת חובות המדינה"

חברת בי ג'י איי השקעות בשליטת איש העסקים צביקה בארינבוים רכשה את הבנק לפיתוח התעשייה תמורת 572 מיליון שקל, כך נודע ל-TheMarker. אתמול נערכה ברשות החברות הממשלתיות התמחרות בין 3 חברות על רכישת הבנק, כשבנק מזרחי טפחות, בנק ירושלים וחברת בי.ג'י.איי שבשליטת צביקה בארינבוים הגישו הצעות רכישה. בי ג'י איי הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר. בנק ירושלים הציע כ-555 מיליון שקל, ובנק מזרחי הגיש הצעה בסך 505 מיליון. מכירת הבנק מהווה השלמה לסכום של 313.5 מיליון שקל, כספי פיקדון שכבר הושבו למדינה. הבנק לפיתוח תעשייה משמש כיום מנהל אשראי בלבד ולא פועל תחת רישיון בנקאי.

שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ ברך על מכירת הבנק לפיתוח התעשייה ואמר שהיא "בבחינת סנונית ראשונה לקראת מכירת מניות המדינה בבנק לאומי ובנק דיסקונט שתכניס לקופת המדינה מיליארדי שקלים ובכך תביא להקטנת חובות המדינה".

מה מקבל הרוכש? הנכס העיקרי של הבנק לפיתוח תעשייה הוא תיק אשראי, בניהולו, של חובות שנותרו מאז קריסתו, בהיקף של כ-407 מיליון שקל. התיק כולל גם הפסדים צבורים לצורכי מס - כלומר, רוכש הבנק יוכל להשתמש בהטבה על מנת לחסוך בתשלום מס.

הזוכה מקבל גם כ-35 עובדים ובהם - מנכ"ל הבנק אורי גלילי ויו"ר הבנק רענן כהן. הוצאות הבנק עבור משכורות והוצאות פרישת עובדים הסתכמו בדו"ח השנתי של הבנק ב-2008 בכ-30 מיליון שקל.

הבנק לפיתוח התעשייה התאגד ב-1957 ופעל כבנק מסחרי. ב-2002 נקלע הבנק למצוקת נזילות, ובאוגוסט הולאם על ידי בנק ישראל והועמד לו קו אשראי. מ-2003 והלאה התנהל הבנק ב-RUN OFF, כלומר הוא לא קיבל עסקים חדשים והתמקד בגביית האשראי ובפירעון פיקדונות הציבור. באפריל 2008 החליטה הממשלה להפריט את הבנק ולמכור את האחזקות בו. תוכנית ה-RUN OFF הסתיימה ביולי 2008 והרישיון של הבנק פקע.

בארינבוים יצטרך להתמודד עם גביית האשראי של הבנק. מתוך תיק אשראי של 407 מיליון שקל, 227 מיליון שקל מוגדרים כחובות בעייתים. 22 מיליון שקל הם חובות שאינם נושאים הכנסה - כלומר, לא משולמת עבורם ריבית. 24 מיליון שקל הם חובות שאורגנו מחדש, 8.5 מיליון שקל הם חובות המיועדים לארגון מחדש, 2 מיליון שקל הם חובות בפיגור זמני ו-171 מיליון שקל הם חובות בהשגחה מיוחדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully