וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "אני עדיין לא רגוע"

נעמה טלמור ואופק עיני

23.11.2009 / 12:20

הורי החייל החטוף גלעד שליט נועדו בקריה לשיחת עדכון עם מנהל המו"מ חגי הדס. בסיומה אמר האב: "כשיהיה במה לעדכן, נשמח לשתף את כולם בשמחתנו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, ערוץ 1, שי מכלוף, יותם רונן וגדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, נועד הבוקר (שני) בקריה בתל אביב עם המתאם המיוחד חגי הדס. עם צאתו מהפגישה אמר: "אני לא רגוע. כשיהיה לי במה לעדכן, אז נשמח לשתף אתכם בשמחתנו, אם וכאשר.אני ממהר לפגישות נוספות שיש לי היום". לפני הפגישה אמר שליט לעיתונאים: "עכשיו זה לא הזמן לדיבורים". אביו של החייל החטוף הדגיש כי מדובר בפגישת עדכון שנקבעה לפני הדיווחים על ההתקדמות במו"מ. בהמשך צפוי להיפגש שליט עם מספר שרים בממשלה.

מוקדם יותר נודע כי משלחות של בכירים בחמאס מרצועת עזה ומדמשק צפויות להיפגש בקהיר כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בעסקת שליט ובפיוס הפלסטיני הפנימי. כך דיווח ביטאון חמאס א-ריסאלה. לפי הדיווח, בכיר חמאס, אימן טהא, אמר כי המשלחת תיפגש עם נציגי המודיעין המצרי וכן עם המתווך הגרמני. סוכנות הידיעות הפלסטינית ספא דיווחה, כי בראש משלחת חמאס מעזה יעמוד בכיר הארגון ד"ר מחמוד א-זהאר. עוד דווח מפי מספר מקורות כי חלה התקדמות ממשית בעסקה וכי לפי ההערכה, תצא לפועל עד אמצע השבוע הבא.

ברקע הפגישות, דווח אמש בכלי תקשורת זרים כי עסקת שליט צפויה להיחתם בימים הקרובים. נשיא המדינה שמעון פרס התייחס אמש לדיווחים הללו: "יש התקדמות ממשית בסוגיית שליט אבל אני מנוע מלדבר על הפרטים, כי כל דיבור רק מזיק לעניין", אמר פרס. הנשיא שוחח אתמול עם נשיא מצרים חוסני מובארק על סוגיית שליט, אולם בלשכתו סרבו למסור פרטים על הדברים.

נועם שליט ביציאה מפגישה במשרד הביטחון. יותם רונן
"אין כל מידע חדש". נעם שליט במשרד הביטחון/יותם רונן

אמש דיווחו רשת הטלוויזיה האמריקאית "פוקס" ורשת הטלוויזיה הערבית אל-ערבייה כי ישראל העבירה לידי חמאס את רשימת האסירים החדשה והעסקה צפויה להיחתם בימים הקרובים. בחמאס מעוניינים לחתום על עסקה לקראת חג הקורבן המוסלמי כדי להציג את תמונותיהם של האסירים המשוחררים יחד עם קרובי משפחתם במטרה להגדיל את התמיכה בארגון. ברשת אל-ערבייה דווח כי בכירי חמאס יקיימו פגישה כדי לדון בפרטים הסופיים של העסקה. במשפחת שליט אמרו שהם לא מכירים את הדיווחים, "יש עליות וירידות. אנחנו לא יודעים שום דבר", אמרה אביבה שליט לוואלה! חדשות.

האחראי על יחסי החוץ בחמאס, אוסמה חמדאן, התייחס אף הוא להתקדמות בעסקה. הוא הדגיש כי העניינים עדיין לא הגיעו למטרתם - שחרור האסירים הפלסטינים, בשל סירובה של ישראל להשיב לדרישות חמאס. בהודעה שמסר, הוסיף חמדאן כי "חמאס רציני בכוונתו להגיע לעסקה, אולם ברור שהעניינים לא יכולים להגיע לסופם השמח, שפירושו שחרור האסירים כאשר ראש ממשלת האויב לא מגיב לתנאי חמאס ולדרישותיו". חמדאן ציין כי "אנחנו לא נדבר על תוצאות כלשהן בנוגע לעסקה עד אשר הן יושגו בפועל, וכל מה שאני יכול לומר הוא שאנחנו עוקבים אחר העניין ברצינות".

ביום חמישי דווח כי תנועת חמאס העבירה בימים האחרונים שמות של 70 אסירים הכלואים בישראל אותם היא דורשת לשחרר במסגרת עסקה לשחרור גלעד שליט. בדיווח נמסר כי השמות הועברו לאישור ממשלת ישראל, לאחר שזו פסלה אפשרות לשחרורם של 70 מתוך 450 האסירים אותם דרש חמאס לשחרר בעסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully