וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: רה"מ רוצה לחזק הקשר עם טורקיה

ניר יהב, שליח וואלה! חדשות לטורקיה

23.11.2009 / 11:04

שר התמ"ת, המבקר בטורקיה, התייחס בחיוב לאפשרות של תיווך טורקי במו"מ בין ישראל לסוריה. "אנו מברכים על כל מעורבות של מדינה במשא ומתן"

השר בנימין בן אליעזר אינו שולל מעורבות של טורקיה במו"מ עתידי בין ישראל לסוריה. בן אליעזר, המבקר בטורקיה, אמר הבוקר (שני) במפגש עם עיתונאים טורקים, כי הוא "רוצה לראות את טורקיה מעורבת במשא ומתן עם סוריה. אנו מברכים על כל מעורבות של מדינה במשא ומתן". עוד אמר בן אליעזר, כי הוא נושא "מסר בשם ראש הממשלה, לפיו אנחנו מעוניינים לחזק את היחסים עם טורקיה".

בתוך כך, העיתון "הורייט", החשוב והנפוץ בעיתוני טורקיה, דיווח הבוקר בכותרתו הראשית כי הביקור של בן אליעזר במדינה יצר משבר בישראל, בעקבות ביקורת שהשמיע עליו שר החוץ אביגדור ליברמן. אתמול התייחס ליברמן לנסיעתו של בן אליעזר לטורקיה ואמר: "הנסיעה של פואד היא נסיעה חשובה, אבל לא מוסכמת על משרד החוץ. אחרי כל הגידופים וההשתלחויות מצידם, הם לא יכולים לתווך".

בן אליעזר הגיב על המחלוקת עם השר ליברמן ואמר לעיתונאים הטורקים, כי "בישראל חברה דמוקרטית. אני פה לא כאדם פרטי אלא מיצג ממשלה". על המשא ומתן עם הפלסטינים אמר: "רוצים להתחיל במו"מ מיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לטורקיה יש מקום מיוחד בליבי, וקשר מיוחד עם ישראל". בן אליעזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"טורקיה יכולה להביא לדו קיום"

בן אליעזר צפוי להיפגש בהמשך היום עם שר ההגנה וג'די גונול במסגרת כינוס הוועדה המעורבת ישראל-טורקיה שתיערך באנקרה.לבן אליעזר נלוותה משלחת של אנשי עסקים, בראשם עומד נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש.

בן אליעזר אמר עוד כי הוא מקווה ששיחותיו הכלכליות והמדיניות יוכלו להחזיר למסלולם את היחסים בין ישראל לטורקיה. "לטורקיה יש מקום מיוחד בליבי, וקשר מיוחד עם ישראל", אמר. "לטורקיה, כמעצמה אזורית ודמוקרטיה-מוסלמית, יש היכולת לגשר על הפערים בינינו לבין שכנינו ולהביא לכדי נורמליזציה ודו-קיום באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully