וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר על שליט: "חש שנסיים את העסקה"

ניר יהב, שליח וואלה! חדשות לאיסטנבול

23.11.2009 / 5:00

השר בנימין בן אליעזר המבקר בטורקיה, מאמין שעסקת שליט קרובה מאד לסיומה, ושהפעם הצדדים רציניים. בין דיווחים על גורל החייל החטוף, הוא מנסה לשקם את היחסים הרעועים בין אנקרה וירושלים

"בכל הנוגע למשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, בניגוד לעבר, אני חש שנכנסנו לתהליך על מנת לסיים אותו ואני מקווה שהסיום שלו קרוב מאד"- כך אמר הלילה (שני) שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, בהתייחסו לדיווחים על התקדמות במשא ומתן לשחרור שליט.

קלטת גלעד שליט. רויטרס
"נכנסנו לתהליך על מנת לסיים אותו ואני מקווה שהסיום שלו קרוב מאד"- החייל החטוף גלעד שליט/רויטרס

בן אליעזר הגיע אמש לטורקיה בעקבות המשבר שפרץ באחרונה בין שתי המדינות, בנסיון להחזיר את היחסים למסלולם. לשאלת וואלה! חדשות אם התבקש להעביר מסר מדיני הנוגע לתיווך הטורקי במשא ומתן בין ישראל לסוריה ענה: "לא באתי בשם עצמי, אלא בשם ממשלת ישראל ומדינת ישראל. כל מה שאני אומר מתואם עם ראש הממשלה".

בן אליעזר הביע תקווה שיצליח להגיע לדרגים הבכירים ביותר במדינה ולשקם את מערכת היחסים הרעועה בין המדינות. נוסף לפגישתו המתוכננת עם שר ההגנה הטורקי, הוא רמז שתתכן פגישה בינו לבין אחד מהאישים הבכירים ביותר במדינה.

"מטרות הביקור הן בראש ובראשונה כלכליות", אמר בן אליעזר. "אני עומד בראש וועדת הסחר המשותפת טורקיה ישראל, והמקביל שלי הוא שר ההגנה הטורקי. מטרה נוספת ולא פחות חשובה היא מדינית וכוונתי להדגיש את החשיבות של פריצת דרך אפשרית מול סוריה, תוך הדגשת חשיבות היחסים בינינו לבין טורקיה".

"מערכת הקשרים ביננו חשובה מעבר להיותה מדינה קרובה לנו בשל עוצמתה , גודלה והמיקום הגיאו פוליטי שלה. אינני משלה את עצמי שמערכת היחסים היום זהה למערכת היחסים המצויינת שהייתה בעבר".

בהתייחסו לביקורת שמתח שר החוץ אביגדור ליברמן על הביקור אמר בן אליעזר: "אני יודע שליברמן ברך על הביקור והוא הסתייג רק מאופיו המדיני. כשאתה דן בגורלות של עמים צריך לזכור שיחסים ביו מדינות הם לא יחסים בין בני אדם ואי אפשר לעשות בין מדינות ברוגז ברוגז לעולם. תמיד צריך ללכת קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully