וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הדיווחים יכולים להכשיל את העסקה?

22.11.2009 / 22:22

הדיווחים על העסקה מצביעים על התקדמות, אך גורמים משני הצדדים מזהירים כי היא שברירית ביותר. אביבה שליט: "אין לנו מידע חדש". בכיר מוסד לשעבר: "אין אינטרס לביצוע העסקה בשלב זה"

הדיווח על ההתקדמות המשמעותית בעסקת שליט לוו בדיווחים על פיהם העסקה שברירית ביותר ועלולה להיכשל ברגע אחד. עו"ד אמנון זכרוני, שהיה מעורב במגעים לשיחרורו של הנווט השבוי רון ארד, סיפר הערב (ראשון) לוואלה! חדשות כי "כולם נמצאים במתח ומקווים שאכן העסקה תסתיים. יש לחצים מטבע הדברים, והם גם עלינו וגם על החמאס. הלחצים הם לגיטימיים וזה מה שמביא את הצדדים לישורת האחרונה".

הערב אמרה אביבה שליט אימו של החייל החטוף כי "אתמול גם היו דיווחים, יש עליות וירידות. אנחנו לא יודעים שום דבר". על פי הדיווחים, ישראל אישרה את רשימת האסירים החדשה ובחמאס מעוניינים לחתום על עסקה לקראת חג הקורבן המוסלמי.

זכרוני הוסיף כי "בדרך כלל אני חסיד של פרסום ולחץ ציבורי, אך אני חושב שהעצה שנתן לנו הרמטכ"ל גבי אשכנזי שלא להרבות בדיבורים בשלב הזה, מחשש שדיבורים יכשילו את העסקה, הם בהחלט במקומם".

עוד הוסיף זכרוני כי "מטבע הדברים אנו מתייחסים לעניין לנוכח הפרסומים שמקורם בחו"ל אך בימים אלה יש להניח לממשלה ולא ללחוץ ציבורית כיוון שמופעלים עליה לחצים מכיוונים אחרים, שמטרתם לקדם את העסקה".

"ביצוע העסקה במתווה הנוכחי - סכנה אמיתית לישראל"

בניגוד לדבריו של עורך הדין זכרוני, אמר הערב רמי איגרא, לשעבר ראש חטיבת שבויים ונעדרים במוסד, כי הוא איננו חושב שיש לשני הצדדים אינטרסים מספיקים לביצוע העסקה הנוכחית. "עדיין לא נוצר האינטרס האמיתי עבור החמאס כדי לבצע את העסקה, וזאת לאור העובדה שהבחירות ברשות נדחו. במסגרת עסקה מהסוג הזה, אחד האנשים שישוחררו הוא מרואן ברגותי שיהיה מתחרה מרכזי של החמאס בבחירות שטרם נקבעו, מה שייתן לו זמן להתכונן ולהביס אותם בבחירות. הרווח השולי של החמאס בשלב זה הוא רווח שלא יספק אותם. הזכרון של הבוחרים הוא בדרך כלל קצר".

על האינטרסים של הצד הישראלי אמר איגרא כי הוא "מתקשה לראות איך ממשלת ישראל, שמתקשה להתמודד עם טענות הציבור על מס הבצורת, תמצא את עצמה מחליטה על ביצוע עסקה בה משוחררים אנשים כמו רוצחי מלון פארק. המשמעות היא לא רק שחרור גלעד שליט, אלא גם שינוי פני המזרח התיכון לעתיד. ביצוע עסקה כזאת משמעותה החלשת אבו מאזן והאגף המתון בפלסטינים, הוכחה לפלסטינים שרק בכוח אפשר לעשות עסקים עם ישראל, הוצאת מאות מרצחים לחופשי ואנו נפגוש אותם בצד השני של הקרבות, חיזוק של הדוגלים באלימות והשמדת ישראל, וסטירה למשפחות הנרצחים".

איגרא הוסיף כי "בגלל זה אני מתקשה לראות מצב שבו ממשלת ישראל, שהיא ממשלה ימנית, באיזושהי קונסטלציה, תוכל ללכת על העסקה ואין שום ספק שנתניהו יודע שלעסקה תהיה משמעות היסטורית. אני לא מתנגד לכל עסקה. יש לעשות כל שניתן כדי להחזיר את גלעד הביתה. אבל ביצוע העסקה במתווה הנדרש היא סכנה אמיתית וממשית למדינת ישראל בטוווח הקצר והארוך", סיכם.

עדכון ראשון: 20:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully