וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלט כדור שהרג את גיסו ויישב שנתיים בכלא

קובי מנדל

22.11.2009 / 15:16

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר שנתיים מאסר על נואף אבו שאח, תושב שפרעם בן 42, שפלט כדור מאקדחו והרג את גיסו. אביו של ההרוג סיפר במשפט: "היורה הוא כמו הבן השני שלי"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) שנתיים מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי על נואף אבו-שאח, בן 42 משפרעם, שהורשע על פי הודאתו בהתאם להסדר טיעון, בעבירות הריגה של גיסו ובחבלה חמורה בנסיבות מחמירות באדם אחר. המקרה אירע בחודש יולי האחרון.

נואף אבו-שאח, שעבד כקבלן משנה של חברת "שחף" לאבטחה ושימש כמאבטח וכן כאחראי על ארבעה מאבטחים נוספים, כולם תושבי שפרעם, נסע באחד הימים, עם ארבעת המאבטחים הנוספים, ובהם המנוח עבדאללה אבו-שאח ורביע גורן במונית משפרעם למקום עבודתם באזור קו התפר, כשרביע יושב במונית מאחורי המנוח.

ברשות נואף אבו-שאח היה אקדח חצי אוטומטי ושתי מחסניות מלאות בכדורים כשאחת המחסניות היתה במצב של 'הכנס' בתוך האקדח. מכתב האישום שהוגש נגדו, עלה כי נואף הוציא את האקדח, דרך אותו, הסתובב לכיוון המנוח ולחץ על ההדק. כתוצאה מכך, נורה קליע שפגע במנוח, חדר לבית החזה שלו ויצא מהחלק הימני של גבו. המנוח, עבדאללה אבו-שאח מת במקום. מן הירי נפגע גם רביע גורן, לאחר שקליע חדר לשוק רגלו הימנית.

במסגרת הסדר הטיעון, הסכימו הצדדים כי נואף אבו-שאח יודה בעובדות כתב האישום ויורשע על פי הודאתו. כמו כן נקבע כי נואף יישלח לשנתיים מאסר בפועל. השופט עודד גרשון, ציין בגזר הדין כי "אכן, מדובר בטרגדיה של ממש. ברור שנואף אבו-שאח לא התכוון להרוג את המנוח. גרימת המוות נעשתה בנסיבות של פזיזות וקלות דעת. אני מאמין לנאשם כי הוא כואב את מותו של המנוח שהיה לא רק גיסו אלא גם חברו הטוב".

השופט גרשון הוסיף כי עדותו של אבי המנוח השפיעה על החלטתו באשר למידת הענישה. "מר סאלח אבו-שאח העיד בפניי כי 'זה הבן השני שלי, הלך לי בן אחד, אבל אני לא מוותר על הבן השני'". בסיום הקראת גזר הדין ציין השופט כי "אכן הריגת אדם הינה אחת העבירות החמורות שבספר החוקים שלנו. המחוקק ביקש לבטא בחומרה שבה התייחס לעבירות ההמתה את קדושת החיים ואת חובתנו להגן ולשמור עליהם מחד גיסא, ואת הצורך להחמיר בעונשם של עוברי העבירה מאידך גיסא. עם זאת, כך נהוג במקומותינו, בית המשפט דן כל אדם על פי מידתו, על פי נסיבות העבירה ועל פי נסיבותיו האישיות של הנאשם העומד לפניו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully