וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: היועמ"ש ייבחר לפי המלצת נאמן

22.11.2009 / 14:10

הממשלה החליטה היום כי שר המשפטים, יעקב נאמן, ייבחן כל אחד מארבעת המועמדים הסופיים לתפקיד היועץ המשפטי, ולאחר מכן ימליץ לממשלה על אחד מהם

הממשלה קיבלה היום (ראשון) החלטה סופית בנוגע להליך בחירת היועץ המשפטי לממשלה. על פי ההחלטה, שר המשפטים יעקב נאמן יראיין את ארבעת המועמדים שזכו לרוב קולות בין חברי ועדת האיתור, ויבחר את המועמד המועדף עליו, אותו הוא יביא לאישור הממשלה. במידה שנאמן לא יבחר באף אחד מהארבעה, הוא יחזיר את ההחלטה לממשלה ויתחיל הליך בחירה מחדש לתפקיד. ארבעת המועמדים הינם עו"ד יהודה וינשטיין, עו"ד צבי אגמון, פרופ' דפנה ברק-ארז ופרופ' ידידיה שטרן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במידה שנאמן לא יבחר באף אחד מהארבעה, הוא יחזיר את ההחלטה לממשלה ויתחיל הליך בחירה מחדש לתפקיד. נאמן ומזוז, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה שנתקבלה קרובה לעמדה שהציג מוקדם יותר שר הביטחון אהוד ברק, ולפיה הוא יתמוך בהליך רק בתנאי שאחד מהארבעה ייבחר. בסביבתו אמרו לוואלה! חדשות כי "שר הביטחון עמד על עמדתו שהבחירה תעשה באופן שקוף ואמיתי, ורק אחד מבין הארבעה ייבחר. טוב שכך גם הממשלה החליטה".

ברק אמר היום בשיחה עם שרי העבודה בעניין בחירת יועץ משפטי חדש לממשלה כי, "אתמוך בבחירת היועץ רק אם יוסכם שהבחירה באופן הזה היא חד פעמית וכי היועץ הבא ייבחר על יד ועדה, שהיועץ יתמנה מבין הארבעה שנבחרו על ידי ועדת אור (וינשטיין, אגמון, ברק ארז וידידיה שטרן). ושהיועץ החדש יתמנה לכהונה מלאה ללא פיצול בסמכויותיו, אלא אם כן תחליט הממשלה אחרת בעקבות ועדה מיוחדת לבדיקת סמכויות היועץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully