וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העירייה חסכה ותפצה ילדה בעשרות אלפי שקלים

גלעד גרוסמן

22.11.2009 / 13:07

תמונתה של ילדה בת 6 עיטרה את שלטי החוצות של עיריית נצרת עילית. הוריה טענו כי נעשה שימוש ציני בתמונה כדי לחסוך בהוצאות. בסופו של דבר פסק בית המשפט פיצויים בהסכם פשרה

עיריית נצרת עילית תפצה ב-40 אלף שקל ילדה בת 6 שתמונתה עיטרה את שלטי החוצות של העירייה, לקראת פתיחת שנת הלימודים לפני כשנתיים – כך נקבע בהסכם פשרה בין העירייה להורי התלמידה שאושר באחרונה בבית משפט השלום בנצרת.

הוריה של הילדה טענו, באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי, כי העירייה עשתה שימוש ציני בתמונת בתם, במטרה לחסוך הוצאות לעירייה, שבדרך זו לא נאלצה לשלם לדוגמנים. עוד טענו ההורים, כי הגורמים האמונים בגן העירוני ובעירייה התרשלו בכך שלא הגנו על בתם מפני הפרסום.

לטענת ההורים, כאשר הם פנו לעירייה בדרישה להסיר את התמונה, נאמר להם שמדובר בצילום שנעשה בתום לב, וכי דמותה של בתם מופיעה בו באקראי. לדבריהם, נגרם להם סבל רב בעקבות הפרסום, וכי הם "לא שקטו ימים כלילות הן בשל תגובתה של הילדה וניסיונותיהם להרגיעה ולדבר לליבה".

הם תבעו 150 אלף שקל פיצויים מהעירייה, ולבסוף הגיעו להסדר לפיו העירייה תשלם להם 40 אלף שקל. "מדובר בפיצוי גבוה, שכן עד כה לא נפסק סכום כזה על פרסום תמונה ללא רשות", אומר עו"ד בוסתנאי. "לאור העובדה שמדובר במקום קטן כמו נצרת עילית, הרי שזהו סכום נאה ביותר. אין ספק כי לו היה מדובר בעיר בעלת אוכלוסיה גדולה, הפיצוי היה גבוה לאין ערוך. בנוסף, יש כאן מסר ברור וחשוב להגנה על קטינים וזכויותיהם מול הרשויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully