וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך חתכה את הערבות של רייפמן בחצי

22.11.2009 / 13:05

השופטת החליטה להפחית את סכום הערבות של איש העסקים לשני מיליון שקלים - אך קיצרה משך השחרור ל-10 ימים בלבד. "לעיתים קרובות מדי נתקל בית המשפט בנורמות בלתי נסבלות מצד בעלי ההון"

בית המשפט המחוזי בתל אביב הקל בתנאי השחרור של איש העסקים אלי רייפמן. השופטת ורדה אלשיך קבעה שרייפמן יוכל להשתחרר ממעצר לאחר שיפקיד ערבות בגובה שני מיליון שקל, ולא ארבע מיליון כפי שקבעה בעבר. עם זאת, היא קיצרה את משך השחרור לעשרה ימים במקום 21 יום.

רייפמן נעצר לפני כחודשיים בגין בזיון בית המשפט, לאחר שלא העביר את מניותיו בחברת אמבלייז למנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז. בשבוע שעבר קבעה השופטת אלשיך שרייפמן יוכל להשתחרר למשך 21 ממעצר ויהיה במעמד של אסיר בחופשה. זאת, לאחר שהוא מילא תנאים קודמים, בהם חתימה על ייפוי כוח לעו"ד ארז לבצע פעולות במניותיו.

על אף האמור מעלה ומאז הפסיקה הקודמת בעניין, מתברר כי רייפמן לא הצליח לגייס את הסכום הנדרש לערבות: השופטת אלשיך סירבה להאמין כי לרייפמן אין את הכסף הנדרש על מנת לעמוד בתנאי הערבות שנקבעו לו "בין היתר מכיוון שהוא מפעיל שני פרקליטים שעובדים עבורו סביב השעון", בהיקף שהיא אינה מכירה בתיקי פשיטת רגל, דבר המעיד לטענתה על "המימון העומד לרשותו של החייב".

למרות זאת, הסכימה השופטת אלשיך להפחית את סכום הערבות במקביל לצמצום היקף חופשתו של רייפמן. פרקליטיו, עורכי הדין דורון אפיק ושלומי תורג'מן, אמרו בתגובה להחלטה כי מרשם ינסה לגייס עוד היום את הסכום הנדרש ולעמוד בתנאים שקבע בית המשפט.

אלשיך לא חסכה את שבטה מתופעת בעלי ההון העומדים למשפט ובאמצעות עורכי דינם עסוקים ב"הורדת ידיים" עם מערכת המשפט: "דומה כי לעתים קרובות מדי נתקל בית המשפט בנורמה בלתי ראויה ובלתי נסבלת אצל בעלי הון (בעבר או בהווה) ש"מתקשים להבין" הכיצד מתאכזר אליהם הדין ומאלצם לשלם את חובותיהם או לאבד את רכושם, כפי שהיה גורלו של כל אדם מן היישוב", אמרה בדיון.

בהתייחס למקרהו הנקודתי של רייפמן אמרה עוד: "שחרורו נועד בכדי לפעול להעברת המניות ועליו להניב תוצאות של ממש, להבדיל מגירסאות חדשות מתחלפות זו בזו, או הבטחות והצהרות נוספות שאין להן כיסוי הלכה למעשה". השופטת אלשיך הבהירה כי אם רייפמן ייכשל בקידום העברת המניות היא תשקול להורות שוב על מעצרו, אולם הפעם תוך "ידיעה ברורה כי לא הניתוק מן האינטרנט ואי-זמינות של טכנולוגיות תקשורת היא העומדת מאחורי אי העברת המניות - אלא סירוב, התחכמות והתחמקות אינסופיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully