וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה: "ללא הסדר נידרדר לחדלות פירעון"

הילה רז

22.11.2009 / 12:34

החברה הגיבה לדרישת בעלי אג"ח ט' לפירעון מיידי של החוב. מוקדם יותר הורתה השופטת ורדה אלשיך לאפריקה ישראל להגיב תוך 72 שעות לבקשת נציגות אג"ח ט' של החברה לזמן את לבייב לעדות

בהיעדר הסדר נושים, אפריקה ישראל תדרדר לחדלות פירעון - כך הדגישה היום החברה בתגובה שהגישה לבקשת מחזיקי אג"ח ט' כי החברה תפרע את חובה המלא כלפיהם.

אפריקה דוחה את עמדת אג"ח ט' לפיה דיני חדלות הפירעון אינם חלים עליה מאחר שכרגע יש לה מספיק כסף לשלם לנושיה. אפריקה הוסיפה כי מרחפת מעליה סכנה ממשית של חדלות פירעון וללא שתגיע להסדר עם נושיה, היא לא תוכל לעמוד בפירעון חובותיה. לטענת אפריקה, באמצעות עו"ד אורי ברגמן ועמית פינס ממשרד וקסלר, ברגמן ושות', פירעון הקרן של מחזיקי אג"ח ט' "תוליך תגובת שרשרת הכרחית מצד נושים אחרים, אשר תהפוך את מלוא החוב הפיננסי לחוב העומד לפירעון מיידי. הסכנה הטמונה בתגובה כזו היא חדלות פרעון מיידי". אפריקה מזהירה כי נתוניה הכלכליים האוביקטיבים מדובת בחברה שהמשך פעילותה כעסק חי נתון בסכנה ממשית.

אפריקה מתריעה עוד כי במידה שחובה לאג"ח ט' ישולם, אזי יתר מחזיקי האג"ח יוכלו לדרוש פירעון מיידי של חוב החברה כלפיהם לאלתר. "תוצאתה הבלתי נמנעת תהא הידרדרות מיידית של החברה לעברי פי פחת. אין מדובר בתרחיש בדיוני שסיכויי התממשותו קלושים, אלא באירוע שסיכויי התממשותו נושקים לוודאות", כתבה אפריקה לבית המשפט.

אפריקה מאשימה את אג"ח ט' בכך שעמדתה היא לדאוג לפירעון חובותיה בלבד, תוך אדישות לגורל יתר הנושים ולסיכון שמוטל עליהם. אפריקה טוענת כי מנקודת מבטה גישה זו "בלתי נסבלת ואינה עולה בקנה אחד עם הוראות הדין".

האם לבייב יעלה על דוכן העדים?

מוקדם יותר הורתה השופטת ורדה אלשיך לאפריקה ישראל ולב לבייב להגיב בתוך שלושה ימים לבקשת נציגות אג"ח ט', לזמן את לבייב למתן עדות בנוגע לבקשתו לאישור הסדר החוב של חברת אפריקה ישראל.

השופטת הורתה כי התגובה תועבר לכל הצדדים והם יוכלו להגיב עליה על שלושה עמודים לכל היותר ובתוך שלושה ימים. בהחלטה כותבת השופטת כי על אפריקה ישראל ולבייב להגיב לבקשת נציגות אג"ח ט' "שמא כדאי לחסוך בזמן שיפוטי? שמא עוד יש מקום לבוא בדברים?".

בשבוע שעבר לא פרעה אפריקה חוב של יותר מחצי מיליארד שקל למחזיקי האג"ח מסדרה ט' שהיתה הסדרה הקצרה ביותר של אפריקה ואשר מועד פירעונה חלף ב-10 בנובמבר.

מחזיקי האגח מסדרה ט' טוענים כי הגיע אליהם מידע לפיו המוטיבציה של אפריקה להציע הסדר לבעלי האג"ח - היתה נעוצה באינטרסים של בעל השליטה בה ושל הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully