וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: אין צבא ללא ציות החיילים

יהושע בריינר

22.11.2009 / 12:44

רא"ל גבי אשכנזי התייחס בביקורו בבקו"ם לתופעת הסרבנות בחטיבת כפיר והבהיר כי "אין מקום לסרבנות בצה"ל". על הכוננות בלבנון: "אין שום דבר שיכול להעיד על מתיחות"

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכת וידיאו: גדי ויינסטוק)

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי ביקר היום (ראשון) בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר יחד עם חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. אשכנזי התייחס בביקורו לתופעת הסרבנות ואמר כי "אין מקום לסרבנות בצה"ל. אנו לא מוכנים לראות תופעות כאלה משמאל ומימין. אי אפשר לקיים צבא אם חיילים לא יצייתו למפקדים ואני מציע להוציא את צה"ל מהמחלוקת הפוליטית".

גבי אשכנזי בסקירה בנושא ספינת הנשק נובמבר 2009. אורי לנץ
"אין שום חידוש בתמרונים האירנים". אשכנזי/אורי לנץ

אשכנזי הוסיף כי "זהו המסר שלי למנהיגות הדתית. אנחנו נגלה אפס סובלנות כלפי סרבנות. לחיילים יש מקור סמכות אחד והוא המפקדים".

הרמטכ"ל התייחס גם לסוגיית גלעד שליט ואמר כי "יש לנו מחויבות עמוקה להחזיר את גלעד בתור מי ששלחו אותו. זה מאמץ שראוי להשאיר אותו מאחורי הקלעים. כל הפרסומים לא תורמים לפתרון הבעיה. זה נכון להשאיר את המהלכים מאחורי הקלעים. אני אדם מפוכח, ולא נכון להוסיף על הפרסומים הנוכחיים שכבר גורמים נזק, ולפיכך האחריות מחייבת אותנו להשאיר את הדברים כפי שהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חטיבת כפיר, סרבנות. יהושע בריינר
"צה"ל צריך להבהיר שלא יסבול תופעות של סרבנות"/יהושע בריינר

בעניין כוננות צבא לבנון בצפון והתרגיל באירן אמר אשכנזי כי "כחלק מהערכת המצב השוטפת אנחנו עוקבים גם אחר הנעשה בצפון ואין שום שינוי בהערכות או דבר שיכול להעיד על מתיחות יוצאת דופן. כמו כן אין שום חידוש בתמרונים האירנים. זאת לא פעם ראשונה שהם מתאמנים ולא פעם אחרונה ואנו עוקבים גם אחר התופעה הזו".

במהלך הסיור נפגש אשכנזי עם חברי ועדת חוץ וביטחון והציג בפניהם את נתוני הגיוס החיוביים בגיוס נובמבר. בין היתר עלתה בדיון סוגיית הסרבנות, ואשכנזי אמר לחברי הוועדה שהעדיפות היא שפעילויות של פינויים יעשו על ידי אנשי המשטרה ולא הצבא. בתום הסיור בשרשרת החיול הפתיע צה"ל את חברי הכנסת כשהעניק להם מזכרות בהן תמונותיהם של חברי הוועדה מיום גיוסם לצה"ל. "צה"ל צריך להבהיר שלא יסבול תופעות של סרבנות", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ צחי הנגבי (קדימה), לאחר הביקור והוסיף כי " אין כוונה לסגור את ישיבות ההסדר שכן המגמה היא להביא לחיזוקו של צה"ל".

עלייה בנכונות לשרת בקרבי

נתוני מחזור גיוס נובמבר 2009 שיצא היום לדרך, מגלים כי חלה עלייה משמעותית בנכונות לשרת בתפקידי לחימה. נתונים שאסף צה"ל מראים כי רמת המוטיבציה הינה הגבוהה ביותר בעשור האחרון.

במהלך החודש הנוכחי צפויים להתגייס כ-30% מכלל המועמדים לגיוס בשנתון זה. במחזור זה יתגייסו בנים ובנות המיועדים לשירות ביחידות השדה, למערך תומכי הלחימה ולתפקידי מנהלה. 73.7% מכלל הכשירים ליחידות שדה ביקשו לשרת כלוחמים לעומת 67.2% בגיוס נובמבר 2008. מדובר בעלייה של כ-10% ברצון לשרת כלוחמים.

כמו כן, במחזורי הגיוס הקרובים עתידות להתגייס כשני שלישים מהבנות המיועדות לגיוס ליחידות התנדבותיות. בין המתגייסים במחזור זה ישנם 270 עולים.

89% מבין המשובצים לחיל השריון ביקשו להתנדב למערך הלוחם. לעומת 73% בגיוס נובמבר 2008. 75% מבין המשובצים לחיל התותחנים ביקשו להתנדב למערך הלוחם לעומת 45% בגיוס נובמבר 2008. 88% מבין המשובצים לחיל האיסוף הקרבי ביקשו להתנדב למערך הלוחם לעומת 63% בגיוס נובמבר 2008. 59% מבין המשובצים לנ"מ ביקשו להתנדב למערך הלוחם לעומת 37% בנובמבר 2008.

מצה"ל נמסר כי בשנים האחרונות ניכרת מגמת ירידה בשיעור המתגייסים לצה"ל, כתוצאה מסיבות דמוגרפיות שונות. על מנת להתמודד עם תופעות אלו פועל צה"ל למציאת פתרונות לעידוד הגיוס והשירות המשמעותי. עשייה זו הביאה לכך שבמחזור גיוס נובמבר 2009 חלה ירידה של 2% בשיעור הלא מתגייסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully