וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22% מהגברים: מותר להכריח נשים לקיים מין

22.11.2009 / 12:00

נתונים שהציג השר לביטחון פנים בישיבת הממשלה חושפים תמונה קשה על אלימות נגד נשים. נתניהו בפתח הישיבה: "אפס סובלנות לאלימות נגד נשים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר עריכת וידיאו: ענת ברק)



השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' גילה היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי על פי נתונים שבידיו, 22% מהגברים בישראל סבורים כי זכותם להכריח את בנות זוגם לקיים עמם יחסי מין. עם זאת, אהרונוביץ' הדגיש כי בשנת 2009 חלה ירידה במקרי האלימות נגד נשים. על פי הנתונים, בשנה החולפת נרצחו שש נשים בידי בני זוגן בעוד שבשנת 2008 מספר רציחות הנשים על ידי בעליהן הגיע ל- 11. גם במספר התיקים שנפתחו בגין אלימות בין בני זוג חלה ירידה. 15,069 השנה, לעומת 19,703 אשתקד.

אהרונוביץ' הציג כי אחת מכל עשר נשים סובלת מאלימות במשפחה. לדבריו, "למרות הנתונים המורים על ירידה במקרי הרצח ובכמות התיקים שנפתחו יש לזכור שצריך להמשיך לפעול בכל דרך אפשרית של אכיפה, מניעה, חינוך ושיתוף גורמי הרווחה על מנת לצמצם את התופעה הנוראית הזאת".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה ליום הבינלאומי למחלמה באלימות נגד נשים. נתניהו אמר כי "אני אלך לבקר היום במעון לנשים מוכות. מדובר בבעיה רצינית מאוד. יש הערכה בעולם ששליש מהנשים חוות פעם אחת בחייהן אלימות. מחקר אחד מראה שישנן 150,000 נשים מוכות בישראל".

נתניהו הוסיף כי "אמנם יש דיווח על מיתון ואפילו ירידה מסויימת בתופעה, תודות לארגונים העוסקים בזה, אך ברור שצריך לעשות הרבה יותר. החשוב ביותר זה קיום מדיניות של אפס סובלנות לאלימות בכלל ולאלימות נגד נשים בפרט. יש לנו כברת דרך בהנחלת המודעות הזו ובהנחלת תוכניות ספציפיות". ראש הממשלה הנחה להעביר משאבים להגדלת תוכניות הטיפול בגברים מכים.

סגנית השר לענייני מעמד האשה והצעירים, גילה גמליאל, אמרה כי, "האלימות נגד נשים הפכה בשנתיים האחרונות לנגע חברתי ומוסרי קשה, הגורמת נזק אישי לקורבן ולנזק עמוק לדמותה של החברה. בישראל ישנן היום כ- 145 אלף נשים מוכות, והתקבלו יותר מ- 37 אלף פניות למרכזי סיוע לנפגעי תקיפה מינית, מתוכן 7,793 תלונות חדשות".

ראש הממשלה התייחס גם לאזרחים שנפגעים ממלחמות בין עבריינים ואמר "נקבל החלטה לסייע לאזרחים שנפגעים מפעולות פליליות שלא באשמתם. מדובר לא על ארגוני הפשע אלא על אזרח או משפחה שחוות רצח או פשע קשה וזקוקים לסיוע מצד המדינה. אנחנו נקבע דבר חסר תקדים וניתן סיוע למשפחות שנפגעו על לא עוול בכפן. נקים מרכזי סיוע ונעניק טיפולים שיקומיים וליווי משפטי. זה חלק מהמאבק למיגור הפשע והאלימות. זו פריצת דרך חשובה. מקובל שממשלה מסייעת לנפגעי טרור אך יש גם טרור פנימי וכולם ראויים לתמיכתו".

אילוסטרציה. אורי לנץ
יום המאבק באלימות נגד נשים יצוין השנה בישראל במספר אירועים/אורי לנץ

לקראת היום, פירסמה בשבוע שעבר תנועת ויצ"ו נתונים אודות אלימות נגד נשים, מהם עולה כי בשנת 2009 נרצחו בישראל 15 נשים על ידי בני זוגן או בני משפחה אחרים. עוד עולה כי חלה עלייה של 10 אחוזים בפניות של נשים לקו החירום של ויצו למניעת אלימות. בחודשים ינואר עד יוני השנה התקבלו בקו החירום 1,534 פניות בנושא אלימות במשפחה – ממוצע של 256 פניות בחודש.

יום המאבק באלימות נגד נשים יצוין השנה בישראל במספר אירועים. תנועת ויצ"ו תערוך צעדת מיוחדת לזכר 15 הנרצחות בישראל השנה. הצעדה תצא מפינת הרחובות נמיר וארלוזורוב והצועדות יישאו עימן 15 ארונות קבורה שחורים לזכר הנרצחות.

עדכון ראשון: 10:43

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully