וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: פיצויים לנפגעי אירועים פליליים

פנחס וולף

22.11.2009 / 12:22

הממשלה אישרה תוכנית סיוע למשפחות נרצחים מפיגועים פליליים בתקציב של 18 וחצי מיליון שקלים בשנה. את התוכנית יזם השר הרצוג. רה"מ נתניהו: "זו פריצת דרך חשובה. כולם ראויים לתמיכתנו"

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את תוכנית הסיוע למשפחות נרצחים מפיגועים פליליים, אותה יזם שר הרווחה יצחק הרצוג (העבודה). התוכנית, תתפרס על פני שלוש שנים, כאשר תקצובה יעמוד על 18 וחצי מיליון שקלים בשנה. על פי התוכנית, יוקמו חמישה מרכזי סיוע, שמטרתם יהיה מיצוי זכויות ובניית ההליך הטיפולי, בדגש על הפעלת קבוצות תמיכה. משפחות קורבנות הפשע יקבלו סל מיידי לסייע להם בהוצאות האבל ולחזור למסלול החיים. הם יקבלו טיפול פסיכו-סוציאלי מיידי ולזמן קצוב, כמו גם ליווי בהליך המשפטי הפלילי והאזרחי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה לנושא ואמר כי "נקבל החלטה לסייע לאזרחים שנפגעים מפעולות פליליות שלא באשמתם. מדובר לא על ארגוני הפשע אלא על אזרח או משפחה שחוות רצח או פשע קשה וזקוקים לסיוע מצד המדינה".

נתניהו הוסיף כי "אנחנו נקבע דבר חסר תקדים וניתן סיוע למשפחות שנפגעו על לא עוול בכפן. נקים מרכזי סיוע ונעניק טיפולים שיקומיים וליווי משפטי. זה חלק מהמאבק למיגור הפשע והאלימות. זו פריצת דרך חשובה. מקובל שממשלה מסייעת לנפגעי טרור אך יש גם טרור פנימי וכולם ראויים לתמיכתנו".

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. רויטרס
"נקים מרכזי סיוע ונעניק טיפולים שיקומיים וליווי משפטי". נתניהו/רויטרס

השר הרצוג, שיזם את התוכנית, אמר כי "ההתמודדות של בני משפחה עם מוות טראומתי ובלתי צפוי הנופל עליהם כרעם ביום בהיר גורר אחריו פגיעה נפשית קשה ביותר. האירוע הרס ושינה את חייהם באופן מוחלט ופגע במכלול תחומי החיים: האישיים, התפקודיים, החברתיים, הרגשיים והמשפחתיים. בהרבה מקרים בני המשפחה נותרים לבד ואף מוצאים עצמם נאבקים מול הממסד. מצב זה בלתי נסבל. תוכנית הסיוע שאנו מקדמים תאפשר מתן תמיכה, טיפול וסיוע לאותן משפחות שעולמם חרב עליהם ושעד כה לא קיבלו סיוע ממשי מהמדינה".


עד כה, הטיפול והסיוע למשפחות שאיבדו את יקיריהם ניתן רק למשפחות של חללי צה"ל, לנפגעי פעולות הטרור ולנפגעי תאונות דרכים. המדינה לא הכירה עד היום ב"שכול פלילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully