וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר בדרך לגל פיטורים נרחב?

אמיתי זיו

22.11.2009 / 8:37

חברת הייעוץ מקינזי צפויה להמליץ לאילן בן דב על תכנית פיטורים מהותית בחברת הסלולר, על רקע התוצאות הכספיות המאכזבות והצורך של בעל השליטה החדש בדיווידנדים

חברת הייעוץ מקינזי צפויה להמליץ להנהלת פרטנר על תוכנית התייעלות, הכוללת מהלך נרחב יחסית של פיטורי עובדים. על פי הערכות, תוכנית זו תמליץ על פיטורי עשרות רבות עד מאות מעובדי החברה. פרטנר היא חברת הסלולר שמעסיקה את מספר העובדים הגדול מבין מתחריה. בחברה עובדים כיום כ-6,500 עובדים - כ-2,000 עובדים יותר מהמתחרים. לפני כמה ימים פיטרה פרטנר 18 עובדי it מחטיבת האינטרנט של החברה (- (isp אך פיטורים אלה אינם חלק מתוכנית הפיטורים הרחבה שצפויה בקרוב.

הצורך בתוכנית ההתייעלות עולה בבירור מהתוצאות הכספיות שפירסמה פרטנר בשלושת הרבעונים האחרונים. בעוד שפלאפון וסלקום המשיכו להתייעל, פרטנר הידרדרה - כך שברבעון השלישי רשמה החברה ירידה של 23% ברווח התפעולי ופגיעה מהותית בשיעור הרווח ביחס למכירות.

במסגרת הדו"חות שילבה החברה הצהרה כי "תוצאות הרבעון הנוכחי חושפות בבירור את הצורך בשיפור הרווחיות. באחרונה התחלנו בתוכנית התייעלות תפעולית רחבה". כמו כן, דיווחה פרטנר כי שכרה את חברת הייעוץ מקינזי, "לצורך מציאת דרך להוריד את העלויות התפעוליות החל מ-2010", לשון הדיווח. חברת מקינזי עומדת לסיים את עבודתה בימים הקרובים, ובין שאר מהלכי ההתייעלות היא צפויה להמליץ על צמצום בכוח אדם.

לצד התוצאות הגרועות ברבעון השלישי, קיים גורם נוסף שדוחף להתייעלות. אילן בן-דב רכש באוגוסט את השליטה בפרטנר מידי קרן האצ'יסון תמורת 5.3 מיליארד שקל.

כדי לממן את הרכישה צפוי בן-דב לשנות את מבנה ההון של החברה, ולחלק כדיווידנד את מרבית הרווח. החברה כבר הודיעה על כוונה לחלק כמיליארד שקל כדיווידנד. פרטנר יכולה לחלק כמיליארד שקל נוספים כדי להגיע למבנה הון דומה למתחרה סלקום.

כדי לממן חלוקת דיווידנד זו תצטרך החברה להגדיל את חובותיה - דבר שיגדיל את הוצאות המימון שלה. במקביל תהיה חייבת להמשיך ולחלק דיווידנד קבוע. לפיכך, על הנהלת החברה מופעל לחץ אדיר לייעל את הפרטנר באופן מקסימלי.

עובדי חברה במקום מיקור חוץ

עד כה, נקטה החברה גישה תפעולית שבה העדיפה להעסיק עובדי חברה על פני עובדים במיקור חוץ. זאת בניגוד למתחריה, שמעסיקים עובדי קבלן במשימות שונות כמו מוקדי שירות, הקמת אנטנות סלולריות וטכנאים. לפיכך, פרטנר מעסיקה יותר עובדים ממתחרותיה. כנגזרת של גישה זו החליטה החברה אשתקד להקים בעצמה פעילות אינטרנט (isp) וטלפון קווי (vob), ולא לרכוש את 012 סמייל. במסגרת הקמת הפעילות, גייסה פרטנר כ-90 טכנאי התקנות.

לפי הערכות, עד עתה הצליחה פרטנר לגייס רק 32-36 אלף לקוחות אינטרנט וטלפון, כך שטכנאי ההתקנות המועסקים בחברה לא נוצלו במלוא יכולת ההתקנה שלהם.

באשר לתזמון המהלך, בתחילת 2009 התחייב מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, כי פרטנר לא תבצע פיטורי התייעלות לאורך השנה, על אף המשבר. התחייבות זו היתה חריגה בנוף הכלכלי באותה תקופה, שכן חברות רבות - בהן המתחרות שלו - ניצלו את האווירה המשברית כדי לקצץ בכוח אדם. אבנר אמנם עמד בהתחייבותו, אך כעת, לקראת תום 2009, כנראה שלא נותרה לו כל ברירה, כך שאינו יכול להימנע יותר ממהלך כואב. גורם בכיר העריך כי פרטנר תיידע בחודש הקרוב את העובדים העומדים לעזוב את החברה, והפיטורים ייכנסו לתוקפם בתחילת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully