וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת 2009: עלייה במספר הנשים נפגעות אלימות

אייל דץ

22.11.2009 / 4:01

מנתוני תנועת ויצו עולה כי בשנת 2009 נרצחו 15 נשים ישראליות ע"י בני זוגן או בני משפחה, וחלה עלייה של 10 אחוזים בפניות נשים לקו החירום למניעת אלימות. "האלימות נגד נשים היא נגע שמלמד על החברה כולה"

ביום רביעי הקרוב יצוין ברחבי העולם היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים. לקראת האירוע פרסמה אמש (שבת) תנועת ויצו נתונים לגבי אלימות נגד נשים בישראל. מהנתונים עולה כי בשנת 2009 נרצחו בישראל 15 נשים על ידי בני זוגן או בני משפחה אחרים. עוד עולה כי חלה עלייה של 10 אחוזים בפניות של נשים לקו החירום של ויצו למניעת אלימות. בחודשים ינואר עד יוני השנה התקבלו בקו החירום 1,534 פניות בנושא אלימות במשפחה – ממוצע של 256 פניות בחודש.

יום המאבק באלימות נגד נשים יצוין השנה בישראל במספר אירועים. תנועת ויצו תערוך צעדת מיוחדת לזכר 15 הנרצחות בישראל השנה. הצעדה תצא מפינת הרחובות נמיר וארלוזורוב והצועדות יישאו עימן 15 ארונות קבורה שחורים לזכר הנרצחות. הצעדה תסתיים ברחבת הסינמטק, בעצרת המרכזית נגד אלימות. יו"ר האופוזיציה ציפי לבני תנאם במהלך העצרת וייקחו בה חלק גם סגנית השר גילה גמליאל, ח"כ אילן גילאון, ח"כ ציפי חוטובלי, זהבה גלאון וראשי תנועת ויצו.

לקראת יום האלימות נגד נשים, תדון היום ועדת השרים לחקיקה בהצעת חוק של ח"כ אילן גילאון ותנועת ויצו, המבקשת להעניק הבטחת הכנסה לדיירות מקלטים לנשים מוכות, וזאת על רקע המצוקה הכלכלית אליה נקלעות נשים הבורחות מבעלים מכים.

רונית ארנפרוינד-כהן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בויצו, אמרה לקראת היום הבינ"ל למאבק באלימות נגד נשים כי "האלימות כנגד נשים בכלל ובמשפחה בפרט הינה נגע שמלמד ומקרין על כל החברה. לצערי אנחנו לא יכולות לבשר על הפחתה במספר הנשים נפגעות אלימות. האלימות מתרחשת בכל שכבות האוכלוסייה ובכל הגילאים. האלימות הפכה להיות חלק מחיי היומיום של החברה, היא נמצאת בדימוי והמטאפורות שניתנות לנשים, בפרסומות בהתייחסות המדכאת ומנמיכה את מקום האישה במקום עבודתה, בתפקידים הניתנים לה במרחב הציבורי ובביתה. אסור לשכוח שהאלימות מאיימת ופוגעת בכל אחד ואחת מאיתנו בכל רובדי החיים, ואל לנו להיות סובלניים וסלחנים כלפי כל גילוי ולו הקטן של דיכוי, תוקפנות ובוודאי אלימות בכל אופניה - נפשית, פיזית וכלכלית".

יום המאבק למניעת אלימות נגד נשים מצוין ברחבי העולם החל משנת 1999, מאז הוכרז בשנה זו על ידי האו"ם כיום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. במסגרת ההכרזה על יום המאבק, קרא האו"ם, בהחלטה מספר 54/134, לממשלות העולם לארגן פעילויות להעלאת המודעות הציבורית לסוגיית האלימות נגד הנשים בחברה. התאריך נקבע ל-25 בנובמבר לציון רצח האחיות מיראבאל, שלוש פעילות פוליטיות ברפובליקה הדומיניקנית שנרצחו בשנת 1960 בהוראת הדיקטטור רפאל טרוחיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully