וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: שביתה חלקית בקופת חולים כללית

נעמה טלמור

22.11.2009 / 6:15

עובדי מנהל ומשק בשירותי בריאות כללית הודיעו כי יפתחו בשביתה ללא הגבלת זמן במחאה על כך שלא שופרו תנאיהם. הנהלת הקופה: הרופאים ימשיכו לקבל חולים

עובדי המנהל והמשק בשירותי בריאות כללית יפתחו היום (ראשון) בשביתה ללא הגבלת זמן. עובדי המנהל מהווים כמחצית מהעובדים בקופה ומונים כ- 15,000. מקופת חולים כללית נמסר כי המרפאות תהיינה פתוחות והרופאים והאחיות יקבלו קהל. כמו כן הרופאים העצמאיים יעבדו כרגיל כמו גם בתי המרקחת, מכוני הרנטגן ומכוני הפיזיותרפיה. המוזמנים למרפאת חוץ בבית חולים, מתבקשים ליצור קשר עם בית החולים.

העובדים מוחים על תנאיהם שלא שופרו בשנים האחרונות לטענתם לעומת סקטורים אחרים בשירות הציבורי. על עובדי המנהל והמשק נמנים עובדי אחזקה, עובדי המכבסות, פקידות קבלה, עובדי ניקיון, סניטרים ועובדים נוספים. הם מספקים שירותים אלה לבתי החולים, למרפאות, למוסדות הקופה ולסגל הרפואי של קופת החולים הכללית. עם פתיחתם בשביתה ייפגעו כל השירותים אותם סקטור זה מספק לקופת החולים לה יש 14 בתי חולים.

"מדובר בסקטור עובדים הנמצא בתחתית סולם מקבלי השכר במשק. הטיפול בעניינם מתנהל זה יותר משנתיים בשיטת הלוך ושוב מתישה ופוגעת", אמר פרוספר בן חמו, יושב ראש ארגון עובדי קופת חולים כללית. "לנוכח ריבוי המטלות שהונחתו על סקטור זה, לצד הטכנולוגיות החדשות והמסובכות המופעלות על ידם, איבד התפקוד הנוכחי כל רלוונטיות וגם משרד האוצר הכיר בכך שישנו צורך לקבוע תפקוד חדש לקבוצת עובדים זו".

בארגון העובדים טוענים כי במהלך אותם שנים בהן קפא שכרו של סקטור זה התקדמו כל הסקטורים האחרים בסולם שכר לכדי תוספת של 25%. בעוד אצל עובדי המנהל והמשק קרה ההפך. הדרישות גדלו ושכרם נסוג.

מקופת חולים כללית נמסר כי "אנו נמצאים בתהליך הידברות עם ארגון העובדים ומצרים על כך שהארגון בוחר לנקוט בצעד זה של השבתה. אנו קוראים לעובדים לחזור למשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully