וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: יש הסכם עם הפלגים, לא נשגר רקטות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.11.2009 / 17:06

רק הבוקר שוגרה רקטת קסאם לעבר ישראל, אך בחמאס מתהדרים בהסכם חדש עם הפלגים ברצועה: "הסכמנו שאף אחד לא יורה טילים בנתיים"

שר הפנים של חמאס, פתחי חמד אמר היום (שבת) כי ארגונו הגיע להסכמה עם הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה, על הפסקת ירי הרקטות לעבר ישראל. לדברי חמד, מטרת ההסכם להימנע מתגובה ישראלית לירי ולתת לתושבי הרצועה זמן להתאושש מתקיפות צה"ל במבצע 'עופרת יצוקה' .

"הסכמנו שאף אחד לא יורה טילים לבנתיים", אמר חמד במסיבת עיתונאים ברצועה. "אבל אם ישראל תשלח חיילים לרצועה, הפעילים יקבלו את המרחב הדרוש להם כדי להגיב", הוסיף.

פעילי חמאס נערכים לשיגור טיל. Hatem Moussa, AP
פעילי חמאס נערכים לשיגור טיל. הפסקה בירי?/AP, Hatem Moussa

בהתייחסו לחייל החטוף גלעד שליט, אמר חמד כי יש החלטה בקרב הנהגת חמאס לשמור על שקט בכל הקשור למשא ומתן. "שקט תקשורתי הוא חלק מהותי במשא ומתן", הסביר.

הדברים באים לאחר שרק הבוקר התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא נמסר על נפגעים או נזק. התראת צבע אדום הופעלה בשדרות ובישובים הנמצאים בגזרת האזור שאליו שוגרה הרקטה.

להערכת גורמי ביטחון, הרקטה נורתה משטח הסמוך לישוב בית חנון. ככל הידוע, שום ארגון ברצועת עזה, לא נטל על עצמו לפי שעה, את האחריות לביצוע הירי.

זוהי הרקטה השניה שנורתה השבוע. ביום רביעי בבוקר, התפוצצה רקטה בשטח פתוח, מצפון לשדרות. במקום לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. יממה לאחר מכן, ערכו כוחות צה"ל פעילות שמטרתה לפגוע במנהרות ההברחה ובמתקן ליצור אמצעי לחימה.

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס
  • קסאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully