וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה ארנס: "לא לפנות ישובים עם חיילים"

רמי שני

21.11.2009 / 14:02

שר הביטחון לשעבר משה ארנס מתנגד לשימוש בצבא לפינוי מאחזים , וגם שולח עקיצה גדולה לעברו של שר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ: "לא כל טמבל יכול להיות שר ביטחון אזרחי"

שר הביטחון לשעבר, משה ארנס, שלח היום (שבת) חצים מרומזים לעברו של עמיר פרץ, כשהתייחס למינוי אפשרי של שרי ביטחון אזרחיים בישראל. "אין שום רע בשר ביטחון אזרחי", אמר ארנס, "אבל מצד שני, לא כל טמבל צריך להתמנות לתפקיד".

בהתייחסו לגילויי הסרבנות האחרונים בחטיבת כפיר, אמר שר הביטחון לשעבר שהוא קורא לצבא להימנע משימוש בחיילים לפינוי יישובים. "חייבים לזכור על רקע סרבנות מימין, שחיילים דתיים וחיילי ישיבות ההסדר הם החיילים הטובים ביותר שיש למערך הלוחם בצה"ל".

באירוע שבת תרבות שנערך בבאר שבע, ביקר ארנס גם את האופן שבו מתנהלים יחסי ישראל וארצות הברית. על רקע המחלוקת סביב הבנייה בשכונת גילה בירושלים, אמר השר לשעבר כי "אם ארצות הברית רוצה להגיד דברים לישראל, לא עושים זאת בהוראת פומביות ונזיפות בפומבי, ובכלל ישראל לא מקבלת הוראות ופקודות מאף אחד".

מלשכת שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ נמסר בתגובה כי מילותיו של ארנס נובעות מהתנשאות, גסות רוח, וחוסר התמצאות. "כל יום שעובר, אזרחי ישראל מבינים עד כמה תרומתו של פרץ הייתה משמעותית למערכת הביטחון ולצה"ל. היום ברור עד כמה מלחמת לבנון השנייה השיגה הישגים רבים, הן ביצירת הרתעה והן בשקט השורר בגבול הצפון".

"כשהיה שר ביטחון, קיבל פרץ החלטות משמעותיות בעת המלחמה, והשאיר אחריו צבא מאומן יותר ומצויד יותר. הוא קיבל החלטות שקודמיו התמהמהו וחששו לקבל והבולטת שבהן היא ההחלטה על מערכת 'כיפת ברזל' שכולם מתפארים בה כיום. ישנם דברים שלא ניתן לדבר עליהם בתקשורת", הוסיפו בלשכת פרץ, "אם ארנס ירצה, הוא מוזמן לפגוש את פרץ ולשפר את ידיעותיו".

התייחסותו של ארנס למלחמת לבנון השנייה היא חולייה נוספת בשרשרת של התנצחויות בין בכירים בנוגע לתפקוד ישראל במלחמה ההיא. בתחילת החודש תקף המשנה לראש הממשלה והשר לאיומים אסטרטגיים משה יעלון (ליכוד) את תפקוד הרמטכ"ל בזמן המלחמה דן חלוץ."מה שקרה עם דן חלוץ, היה טרגדיה. הוא היה מפקד חיל האוויר מצויין וגם סגן רמטכ"ל. לצערי בתקופת הרמטכ"לות קרו כמה דברים שבמילה אחת אני אגדיר אותם חטא היוהרה, וזה עשה את עיקר הנזק במלחמת לבנון השנייה", אמר יעלון.

בתגובה ענה אז רב אלוף במיל' חלוץ כי "צר לי שבימים האלה, מה שמעסיק את המשנה לראש הממשלה הוא מעלותיהם וחסרונותיהם של אחרים. בעיניי זה הזוי. נשגב מבינתי מה מניע אותו. כמו שאני לא מתפעל מציונים שמעניקים לי על תפקודי כמפקד חיל האוויר וכסגן הרמטכ"ל, אני גם לא נאלם דום מהערכות לגבי התכונות האחרות שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully