וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין שוטרים וחרדים מול אינטל

איילה חננאל

21.11.2009 / 14:00

גם בסוף השבוע הזה התקבצו מאות חרדים בכניסה למפעל אינטל בירושלים. המפגינים התעמתו עם המשטרה והמאבטחים שפעלו לפנותם. מוקדם יותר הקיפו המפגינים רכב שחולץ על ידי המשטרה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)


כוחות משטרה ומג"ב הדפו היום (שבת) את מאות המפגינים החרדים משטח הכניסה למפעל אינטל בירושלים אל תוך שכונת גבעת משה בבירה. עד כה לא היו נפגעים בעימותים.

החרדים הפגינו בכמה מוקדים בבירה נגד חילול השבת. סמוך לשערי מפעל אינטל בעיר, הפגינו מאות חרדים נגד העסקת עובדים במפעל בשבת. כוחות משטרה שהמתינו במקום מבעוד מועד יצאו מהמפעל והתעמתו עם המפגינים.

הפגנות החרדים במפעל אינטל בירושלים. עומר מירון
ההפגנות מול אינטל/עומר מירון

המאבטחים במקום משתמשים בזרנוקי מים כנגד המפגינים, שזעקו קריאות כנגד השוטרים והתקשורת. בשכונת גבעת משה, הסמוכה למפעל, הפגינו גם כן מאות חרדים. מוקדם יותר התקיפו מפגינים חרדים רכב פרטי שנסע בכביש גולדה בעיר. המפגינים הקיפו את הרכב, שחולץ רק לאחר שכוחות משטרה הגיע למקום. לא היו נפגעים באירוע.

הבוקר נעצר צעיר חרדי סמוך למפעל אינטל. הצעיר זוהה כמי שגרם נזק למפעל בשבוע שעבר בעת ההפגנות. הוא נלקח להמשך חקירה בתחנת המשטרה.

מחברת אינטל נמסר בתגובה כי ההבנות שהושגו עם הפלגים החרדים מרכזיים נותרו על כנן, וכי המחלוקת שנותרה כעת היא עם הפלג הקיצוני של העדה החרדית, שבראשו עומד הרב יצחק טוביה וייס.

ראש עיריית ירושלים , ניר ברקת, אמר השבוע כי ימשיך לתמוך בפעילותה של חברת אינטל בעיר. "אני חסיד של הסטטוס קוו והדו-קיום בבירה. אינטל עובדת 24 שנים בירושלים במתכונת הנוכחית ואין שינוי במצב זה", אמר ברקת.

ברקת התייחס לנסיונות הפשרה אליהם ניסו הצדדים להגיע לפני כניסת השבת. "אני מברך על ההידברות בין הצדדים, מגנה את מעשי האלימות שלא תשיג דבר, ומקווה שהצדדים יגיעו להבנות. אני קורא לכל מנהיגי הציבור בירושלים ובמדינה לפעול להרגעת הרוחות ולהחזרת השקט לירושלים".

בשבוע שעבר הפגינו כ-2,000 חרדים מול משרדי החברה בירושלים במחאה על חילול השבת מצד החברה אשר מפעילה את מתקניה גם בשבתות. בשלב מסוים, החלו המפגינים לתקוף עיתונאים שסיקרו את האירוע, ויידו אבנים על צלמים שניסו לצלם. במהלך ההפגנה הגיע למקום סגן ראש העיר יצחק פינדרוס (יהדות התורה), והוא גורש מהמקום על ידי המפגינים, שטענו כי אינו עושה דבר למנוע חילול שבת.

מחברת אינטל נמסר אז כי "חברת אינטל העולמית עוקבת אחרי מה שקורה בירושלים. אם יהיו מהומות, או אם יהיה עיכוב מתמשך בקו הייצור בירושלים - החברה תיאלץ לסגור אותו". "ייתכן גם שנחליט בסופו של דבר לעזוב את ישראל", הוסיפה מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג.

עדכון ראשון: 12:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully