וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשת הקצינים שוחררו - שלושה אחרים נעצרו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.11.2009 / 10:41

חמשת הקצינים הפלסטינים שנעצרו אתמול שוחררו ממעצר. בתוך כך, עצרו כוחות צה"ל חמישה פלסטינים סמוך לקלקיליה, שלושה מתוכם הם אנשי כוחות הביטחון הפלסטינים

צה"ל שחרר קצינים פלסטינים – ועוצר אחרים: כוחות צה"ל עצרו הלילה (שבת) חמישה פלסטינים באזור קלקיליה, שלושה מתוכם הם אנשי כוחות הביטחון הפלסטינים. זאת לאחר שחמשת הקצינים הפלסטינים שנעצרו אתמול בסלפית שוחררו ממעצר.

מקורות ביטחוניים מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי השלושה שנעצרו הלילה הם איוב חאלד ומוחמד שמאסנה, העובדים במנגנון הביטחון הלאומי, ואנוואר מוסטפא העובד במשטרה הצבאית הפלסטינית. כל השלושה תושבי כפר ג'יוס הסמוך לקלקיליה. גורמים בצה"ל הכחישו כי בוצעו הלילה מעצרים.

אתמול, כאמור, עצרו חיילי צה"ל חמישה קצינים פלסטינים בעיירה סלפית שבשומרון, כשהבכיר ביניהם הוא מוחמד בני פאדל, 45, מפקד מנגנון המודיעין הכללי בסלפית. מקורות פלסטינים דיווחו עוד כי בנוסף לפאדל עצרו כוחות צה"ל מספר קצינים פלסטינים נוספים במחוז: בדר סברה, ראמי חאטר, זיד אבו זיד ועבד אל-חמיד אל-חטיב. זה היה מעצר ראשון של קצינים פלסטינים בידי צה"ל מזה שלוש שנים. אמש, כאמור, הם שוחררו ממעצר.

בכיר פתח, קדורה פארס, הגיב אמש (שישי) למעצר קציני מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בסלפית. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר פארס: "אנחנו מגנים בכל לשון של גינוי מעצר של קצינים. זה אומר שאין תיאום בטחוני אלא יש שליטה מוחלטת של צה"ל בגדה המערבית. הישראלים לא מכבדים את הרשות, לא מתאמים ועושים הכל כדי להשפיל. זאת השפלה ממדרגה ראשונה. זאת בכלל מבלי להתייחס לסיבות של המעצר, שאינן ידועות".

מאז מעצר החמישה אתמול לפנות בוקר התנהלו מגעים בדרגים הגבוהים ביותר בין הישראלים לפלסטינים כדי להביא לשחרורם. מקורות פלסטינים מסרו אתמול כי גם האמריקאים היו מעורבים במגעים והם אף הביעו את זעמם על מעצר החמישה. המקורות איימו עוד כי "אם החמישה יישארו במעצר, הרשות תנקוט בצעדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully