וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני במרוקו: "הקיצונים מנצלים את הדת"

פנחס וולף

20.11.2009 / 14:25

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, נשאה דברים בפני מנהיגים מאפריקה ומהמזרח התיכון במרוקו. "אני מאמינה שאת הסכסוך ניתן לפתור בהסכם אמיתי ומפורט. זה אפשרי"

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, השוהה החל מאמש בביקור רשמי במרוקו, נאמה היום (שישי) בכינוס בינלאומי בהשתתפות ראשי מדינות ומנהיגים מאפריקה ומהמזרח התיכון. קבוצת אנשים הפגינה במקום נגד ישראל ונגד השתתפות לבני בכינוס. לבני התייחסה אליהם ואמרה בנאומה כי "אינני רואה בהזמנה לכאן כמובנת מאליה. לצערי, אף כי בישראל קהילה עצומה של יהודים שנולדו במרוקו, יש מי שחושב שאין מקום לדיאלוג בינינו. חלקם מפגינים כאן נגד שהייתי במקום וקראו לעצור מבעדי להגיע הנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למדינות ערב יש תפקיד משמעותי ביותר בהשגת השלום". לבני במרוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבני פנתה לקהל ואמרה כי "אני כאן כי העולם התחלק מחדש. המאבקים של העבר, שבהם ישראל היתה בצד אחד וכל העולם הערבי היה בצד השני, לא מגדירים נכונה את החלוקה האמיתית שקיימת היום במזרח התיכון. הסכסוך האמיתי הוא לא בין יהודים וערבים. הוא בין קיצונים ומתונים".

"יש מי שמשתמש בדת ומסית את המאמינים שלו נגד היהודים ונגד ישראל אך לא מסיבות של סכסוך אמיתי. הדת מנוצלת על ידי קיצונים כדי לעשות דברים שהדת עצמה מתנגדת אליהם", היא אמרה. "מדינות כמו אירן לא שותפות למחנה של מי שרוצה שתי מדינות לשני עמים ולא רוצה בפתרון הסכסוך. מול מדינה כזו, מול מחנה כזה של קיצונים – שנמצאים בו חמאס וחיזבאללה – צריכים לעמוד ביחד כל מי שרוצה בשלום באזור".

יו"ר האופוזיציה הוסיפה כי "אני עמדתי בראש צוות המשא ומתן בישראל ואני אומרת באופן ברור שאני מאמינה שאת הסכסוך ניתן לפתור בהסכם אמיתי ומפורט. זה אפשרי. המשא ומתן שניהלנו בממשלה הקודמת לא נגמר בפיצוץ אלא נפסק בבחירות. לפני שנה בדיוק עמדנו הפלסטיניים והישראלים במצרים, בשארם א-שייח, ודיברנו בקול אחד על התקדמות המו"מ. אפשר וצריך להמשיך את המו"מ, אפשר וצריך להביא לפתרון, אפשר וצריך לחלק מחדש את המזה"ת למתונים ולקיצונים כי האיום שנשקף מהקיצונים הוא כבר לא רק על ישראל, הוא על כל מדינה שרוצה בשלום באזור".

לבני ציינה כי "למדינות ערב יש תפקיד משמעותי ביותר בהשגת השלום. אין מנהיג פלסטיני שיכול לקבל את ההחלטות הקשות של שלום בלי תמיכת העולם הערבי. היוזמה הערבית הייתה צעד חשוב אך לא מספק. אני קוראת מכאן למדינות ערב – תמכו במו"מ, תמכו בהסדר, תבינו שהאיום האמיתי עליכן לא מגיע מישראל אלא מגיע מכל אותם גורמים קיצונים שמאיימים עליכן".

לבני התייחסה למו"מ עם החמאס ואמרה כי "החמאס מייצג אידיאולוגיה קיצונית ורוצה לקדם סכסוך דתי שאינו ניתן לפתרון. לכן, אין הוא בן-שיח ואסור שתינתן לו לגיטימציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully