וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ברשות: "מעצר הקצינים - השפלה נוראית"

ניר יהב ואופק עיני

20.11.2009 / 17:11

ברשות הביעו זעם ותסכול בעקבות מעצר מפקד המודיעין הכללי בעיירה סלפית וכן קצינים נוספים במחוז. בכיר פתח לוואלה! חדשות: "המשמעות - אין תיאום ביטחוני". זהו מעצר ראשון של קצינים במנגנונים מזה שלוש שנים

בכיר פתח, קדורה פארס, הגיב אמש (שישי) למעצר קציני מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בסלפית שבשומרון על ידי כוחות צה"ל. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר פארס כי "אנחנו מגנים בכל לשון של גינוי מעצר של קצינים. זה אומר שאין תיאום בטחוני אלא יש שליטה מוחלטת של צה"ל בגדה המערבית. הישראלים לא מכבדים את הרשות, לא מתאמים ועושים הכל כדי להשפיל. זאת השפלה ממדרגה ראשונה. זאת בכלל מבלי להתייחס לסיבות של המעצר, שאינן ידועות לי".

מוקדם יותר אתמול, דיווחו מקורות פלסטינים כי כוחות צה"ל עצרו לפנות בוקר את מוחמד בני פאדל, 45, מפקד מנגנון המודיעין הכללי בעיירה סלפית. לדברי המקורות, בנוסף לפאדל עצרו כוחות צה"ל הבוקר מספר קצינים פלסטינים נוספים במחוז ביניהם את בדר סברה, ראמי חאטר, זיד אבו זיד ועבד אל-חמיד אל-חטיב. מושל סלפית, מוניר אל-עבושי מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי הקצינים שנעצרו הבוקר הם הקצינים הטובים ביותר במחוז. זהו מעצר ראשון של קצינים פלסטינים על ידי צה"ל מזה כשלוש שנים.

אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מתאמנים בג'נין. AP
"אם החמישה יישארו במעצר, הרשות תנקוט בצעדים"/AP

מקורות ביטחוניים פלסטינים מסרו כי מאז שעות הבוקר "מתנהלים מגעים בדרגים הגבוהים ביותר בין הישראלים לפלסטינים לשחרור חמשת הקצינים הפלסטינים שנעצרו". לדברי המקורות, גם האמריקאים מעורבים במגעים והם אף הביעו את זעמם על מעצר החמישה. "בשעות הקרובות נדע אם אנחנו הולכים לכיוון הסלמה או הרגעת המצב", מסרו המקורות. "אם החמישה יישארו במעצר, הרשות תנקוט בצעדים".

מושל סלפית אל-עבושי העריך עוד כי מדובר במסר ישראלי לרשות הפלסטינית "על רקע המשבר המדיני ביניהן". אל-עבושי סיפר עוד כי ישראל דרשה מהפלסטינים להסגיר לידיה קצין פלסטיני נוסף אותו ביקשה לעצור, אך לא הצליחה לאחר שלא שהה בביתו. בשירות הביטחון הכללי סירבו להגיב לדיווח.

ובינתיים: המנגנונים עוצרים פעילי חמאס

למרות מעצר הקצינים, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים עצרו ביומיים האחרונים שבעה פעילי חמאס ברחבי הגדה המערבית, כך דיווחו גורמים באירגון. על פי הדיווח, בסלפית, בה נעצרו הקצינים על ידי צה"ל, נעצר על ידי המנגנונים מנכ"ל משרד התחבורה במחוז, עבאס יעקוב, המשתייך לחמאס. כמו כן ביצעו המנגנונים מעצרים של פעילי חמאס בג'נין, בטולכרם ובקלקיליה.

ביום ראשון ראש הממשלה בנימין נתניהו דווקא שיבח את פעולתם של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בנאומו בכנס סבן אמר נתניהו כי "יש גם פעולות שהפלסטינים עושים בעצמם וזה חשוב מאוד. אני מתרשם מהשיפור שחל בתפקוד מנגנוני הביטחון של הפלסטינים. לשיפור הזה במצב הכלכלי ובמצב הביטחוני צריך להוסיף עכשיו את השלום המדיני. זה משולש איתן שיכול לייצב את השלום".

(עדכון ראשון: 12:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully