וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהל מחאה מול מעון רה"מ: "לשחרר את גלעד"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.11.2009 / 12:18

הדיווחים על גיבוש עסקה קרובה הוציאו עשרות בני נוער להפגין למען שחרורו של החייל החטוף. המפגינים הקימו אוהל מחאה מול מעון רה"מ בירושלים וקראו לו להשיב את גלעד הביתה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

על רקע הדיווחים על עסקה קרובה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, קיים המטה למען השבתו הפגנת מחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים. עשרות בני נוער לקראת גיוס לצה"ל הגיעו לאוהל מחאה שהוקם במקום וקראו לשחרורו של שליט. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "ביבי העם מאחוריך בהשבת גלעד".

אמיר גולדשמיט ממטה הנוער למען שליט אמר לוואלה! חדשות כי "עד שלא נדע באופן עובדתי שיש התפתחות לשחרורו של גלעד, לא נפסיק את המאבק". לדבריו, "אנו פה כדי להגיד לראש הממשלה שלא נזוז עד שגלעד יהיה בבית".

היום התפרסם דיווח נוסף על פריצת דרך במגעים לגיבוש עסקת שליט: העיתון הערבי "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון דיווח כי המשא ומתן לגיבוש עסקה בין ישראל לחמאס "מתקרב לסיום". על פי הדיווח, הפערים בין הצדדים הצטמצמו באופן משמעותי וכי ישראל מוכנה לשחרר 450 אסירים פלסטינים שנידונו למאסרי עולם לאחר שרצחו או פצעו ישראלים.

מקורות העיתון דיווחו כי ישראל עודנה עומדת בסירובה לשחרר אסירים מקרב ערביי ישראל ומזרח ירושלים, אולם הסכימה לשחרר את יתר האסירים תוך שהיא מתנה זאת בגירוש חלק מהאסירים לחו"ל. מקור בכיר בחמאס מסר לעיתון כי ארגונו מסכים לגרש חלק מהאסירים לחו"ל "מפני שהדבר יגן עליהם מפני חיסול ישראלי".

"לאסירים כמו איברהים חאמד, עבדאללה ברגותי ודומיהם (אסירים שנידונו למאסרי עולם ארוכים בגין שורה של פיגועים ומעשי רצח – נ.י), שהואשמו בישראל כמי שעמדו ישירות מאחורי פיגועים שהביאו למותם ולפציעתם של מאות ישראלים, עדיף שיהיו הרחק מידיה של ישראל", הוסיף המקור. יחד עם זאת, הבהיר כי ההחלטה על גירוש האסירים נתונה בידי האסירים עצמם ולא בידי חמאס.

אמש דיווחה רשת הטלוויזיה האמריקאית FOX כי תנועת חמאס העבירה בימים האחרונים שמות של 70 אסירים הכלואים בישראל אותם היא דורשת לשחרר במסגרת עסקה לשחרור גלעד שליט. בדיווח צוין כי השמות הועברו לאישור ממשלת ישראל, לאחר שזו פסלה אפשרות לשיחרורם של 70 מתוך 450 האסירים אותם דרש חמאס לשחרר בעסקה.

ביום רביעי התייחסה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיווחים, לפיהם חלה התקדמות משמעותית במו"מ לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. מהלשכה נמסר, כי "הנחיית ראש הממשלה לצוות המשא ומתן ולגורמי הביטחון לפעול בכל האמצעים להשבת גלעד שליט הביתה בריא ושלם שרירה וקיימת". עוד נמסר, כי "המאמצים נמשכים בכל עת. כפי שנהגנו בכל החודשים האחרונים, גם הפעם אין בכוונתנו להגיב על הפרסומים בתקשורת הזרה בעניין זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully