וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההבנות - החרדים צפויים להפגין בשבת

יאיר אטינגר

20.11.2009 / 11:30

ההבנות שהושגו השבוע בין חברת אינטל לבין "ועדת הרבנים למען קדושת השבת" לא יבטיחו שבת שקטה סביב המפעל בירושלים

ההבנות שהושגו השבוע בין חברת אינטל לבין "ועדת הרבנים למען קדושת השבת" לא יבטיחו שבת שקטה סביב המפעל בירושלים. בשונה מהחוגים החרדיים המרכזיים, הפלג הקיצוני "העדה החרדית" נערך לשוב ולהפגין מחר במחאה על כוונת אינטל להפעיל את המפעל שבעה ימים בשבוע.

אמש, עד סגירת הגיליון, לא נמסר על אישור רשמי של המנהיג החרדי הרב יוסף שלום אלישיב להבנות שהשיגה "ועדת הרבנים" עם הנהלת אינטל. כפי שדווח מוקדם יותר השבוע, החברה הסכימה לצמצם את המשמרות שלה בשבתות ולאייש את קו הייצור שימשיך לפעול בעובדים לא יהודים; את חלקם תיאלץ אינטל לגייס לשורות החברה.

ל"הארץ" נודע כי "ועדת הרבנים" נתקלה ביומיים האחרונים בקשיים לקבל את האישור של פטרוניה, ובראשם המנהיג הליטאי הרב יוסף שלום אלישיב, זאת בעיקר בגלל חששם של הרבנים מפני מעורבות של עובדים ומנהלים יהודים בנעשה במפעל בשבתות. משום כך נמשך גם אתמול המשא ומתן בין נציגי הצדדים. משוכה נוספת היתה החשש של הרב אלישיב מפני תקדים, שבו הוא, או הרבנים מטעמו, יתירו כביכול למפעל לעבוד בשבת גם אם אין מדובר בכוח אדם יהודי. על אף הקשיים הללו, בוועדת הרבנים העריכו אמש כי ההבנות יאושרו בדרך זו או אחרת, וכי המאבק נגד אינטל הסתיים. הביטאון הליטאי "יתד נאמן" צפוי לפרסם הבוקר מאמר מעורפל ביחס לשאלה האם על הציבור לצאת להפגין.

אבל, כאמור, הסכמתם של רבנים כמו הרב אלישיב והרב עובדיה לא מחייבת את הפלג הקיצוני "העדה החרדית", שאתמול כבר מיהר להתכונן לשבת נוספת של מחאה. על אף שמדובר במיעוט בקרב החרדים, הפלג הקיצוני הצית בחצי השנה האחרונה סדרת הפגנות בעיר, ואתמול הודיעו מנהיגיו כי הם דוחים כל פשרה בעניין אינטל. רבני העדה קראו במודעות ל"מחאה אדירה" שבראשה יעמוד מנהיג העדה הרב יצחק טוביה וייס. רק הוראה חדשה של וייס, לפני כניסת השבת, תמנע את ההפגנות.

ביטאון "העדה" האשים אתמול את ועדת הרבנים ואת יהדות התורה ב"תחיבת מקלות בעיצומה של המערכה", בכך שהסכימו לנהל משא ומתן על אופן ההפעלה של קו הייצור בשבתות. הביטאון הביע את זעמו במיוחד על יו"ר יהדות התורה בירושלים, יצחק פינדרוס, ממלא מקום ראש העיר שהותקף בשבת שעברה בידי קנאים, על כך שהוא משחיר את פני המפגינים "בעודו בוחש בקדירה, יחד עם רעיו הדומים לו, לקצור לעצמם הישגים ולרכוב על מאבק השבת לקבל פרסומי שווא, תוך כדי תחיבת מקלות בעיצומה של המערכה, בדמות פשרות שונות ומשונות, כמו העסקת גויים וכדומה, בחשבת שכך יוחזר הכל על מקומו בשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully