וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר מצרים באלג'יריה ספג כרטיס אדום

מצרים החליטה להחזיר את השגריר באלג'יריה, בעקבות ההפסד הצורב במשחק המכריע על ההעפלה למונדיאל. המצרים מאשימים את האלג'יראים באלימות כלפי אוהדיהם. אוהדים מתעמתים גם בצרפת

מצרים קראה היום (חמישי) לשגרירה באלג'יריה לשוב למדינה להתייעצות, לאחר שאמש הפסידה נבחרת הכדורגל שלה לזו של אלג'יריה בתוצאה 0:1 בקרב ההעפלה לאליפות העולם. סוכנות הידיעות המצרית דיווחה, כי הסיבה לצעד המצרי היא האלימות בה נהגו, לדברי המצרים, אוהדי אלג'יריה כלפי אוהדי מצרים, בסיום המשחק שנערך בסודן.

הצעד המצרי הגיע שעות ספורות לאחר ששגריר אלג'יריה במצרים זומן לשיחה במשרד החוץ המצרי, בה הביעו בפניו המצרים "תדהמה" על כך ש-21 אוהדי הנבחרת נפצעו על ידי אוהדי אלג'יריה לאחר המשחק ועל כך שבשבוע שעבר הותקפו מספר מבנים מצרים במדינה על ידי אוהדים שזעמו על הניצחון המצרי במשחק הקודם בין הנבחרות.

גם ממשלת סודן, שאירחה את המשחק הטעון, אינה מרוצה וקראה לשגריר מצרים במדינה בכדי להביע בפניו מחאה על הדרך בה סיקרה התקשורת המצרית את ארועי המשחק ועל כך שטענה כי 15 אלף השוטרים הסודנים שאיבטחו את המשחק לא שלטו במצב. "היה מספר שולי של תקריות וארבעה בני אדם נפצעו באורח קל מאוד", נאמר בהודעת משמטת חרטום.

האלימות בין אוהדי שתי הנבחרות החלה כבר בשבוע שעבר, אז תקפו אוהדי מצרים את האוטובוס של הנבחרת האלגר'יראית לפני המשחק בקהיר (שהסתיים בתוצאה 0:2 למצרים) ואת האוהדים שהגיעו מאלג'יריה. 32 אוהדים אלג'יראים נפגעו אז במהומות שפרצו, מה שגרר גל אלימות באלג'יריה כלפי מבנים בבעלות מצרית. לפני משחק הגומלין אמר דובר מטעם משרד החוץ המצרי כי ממשלת אלג'יריה נושאת באחריות לשלום אוהדיה שנסעו למשחק הגומלין בסודן.

האוהדים המצרים ששבו הביתה סיפרו על האלימות שהופנתה כלפיהם במהלך המשחק ולאחריו."קיבלנו מכות בלי סוף", סיפר טאריק, דוקטור מצרי שחי בלונדון והגיע למשחק לסודן. "העיפו אותי לרצפה ונפגעתי בגב. כוחות הביטחון הסודני לא עשו כלום בנדון, המשחק לא היה צריך להיערך במדינה כזו", התלונן האוהד. כמו כן, הנבחרת המצרית טענה שהאוטובוס בה נסעה נרגם באבנים ביציאה מהאצטדיון. האלימות הגיעה גם לצרפת, בה נערכו עימותים בין אזרחים אלג'יראים למצרים, במהלכם שרפו אלג'יראים חמש ספינות בעיר מרסי ו-500 שוטרים נאלצו להשתלט על המהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully