וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה נבחר שוב לתפקיד מזכ"ל חיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.11.2009 / 17:23

ארגון חיזבאללה הודיע כי בחר שוב בשייח' נסראללה כמנהיגו, שצפוי להכריז בימים הקרובים על מצע מדיני חדש. הארגון אישר בנוסף מספר שינויים ארגוניים ואישר מחדש את תפקידייהם של בכירים נוספים

ארגון חיזבאללה בחר בשייח' חסן נסראללה לכהונה שישית כמזכיר הכללי של הארגון. כך מסר היום (חמישי) הארגון בתום ועידה שקיים. הארגון הלבנוני מסר עוד, כי סגנו של נסראללה, השייח' נעים קאסם, נבחר גם הוא לכהונה נוספת בתפקידו. הארגון אישר ברוב קולות מצע מדיני חדש, שעליו יכריז נסראללה בנאום מיוחד שיישא בימים הקרובים.

בהודעה שפרסם חיזבאללה נמסר עוד כי הארגון אישר מספר שינויים ארגוניים, "העולים בקנה אחד עם ההתפתחות החדשה בארגון והתהליך שהוא עובר בשנים האחרונות". בנוסף לנסראללה ולקאסם, אושרו מחדש גם תפקידיהם של בכירים נוספים בארגון: השייח' מוחמד יזבק ימשיך כראש המועצה השרעית, איברהים אמין כראש המועצה המדינית, האשם ספי א-דין כראש המועצה המבצעת, חאג' חוסיין אל-חליל כיועצו המדיני של נסראללה ומוחמד רעד כראש סיעת חיזבאללה בפרלמנט.

הבחירות להנהגת חיזבאללה נערכות לרוב מדי שלוש שנים, אולם מאז הפעם האחרונה שבה נבחר נסראללה לתפקיד, בשנת 2004, לא נערכו בחירות. הסיבה לכך היא מלחמת לבנון השנייה שנערכה בשנת 2006 והביאה לדחייה בבחירות הפנימיות. נסראללה מכהן כמזכ"ל חיזבאללה מאז 1992, אז חוסל קודמו בתפקיד, השייח' עבאס מוסאווי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully