וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלבת חוזרת: גן נר הוכרז כאזור נגוע

נעמה טלמור

19.11.2009 / 16:20

בעקבות מקרה שלישי בשבוע של כלב נגוע בכלבת שהתגלה בגן נר בצפון, הוכרז היישוב כאזור נגוע כלבת. עשרות מהתושבים קיבלו חיסון נגד המחלה

היישוב גן נר במועצה האזורית גלבוע הוכרז היום (חמישי) כאזור נגוע בכלבת על ידי השירות הווטרינרי. זאת לאחר שהתקבלה תשובה חיובית בבדיקת כלבת שנערכה לגור מעורב ביישוב. מדובר במקרה השלישי בתוך שבוע של בעל חיים מהיישוב שנמצא חיובי למחלה. ממשרד הבריאות נמסר כי "תושבים ומבקרים באזור שבאו במגע עם הגור או שנפגעו מבעל חיים ביישוב, נקראים לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות הקרובה ובסוף השבוע לחדר מיון על מנת לשקול צורך בחיסון". יש לציין כי בשבועות האחרונים חוסנו עשרות בני אדם מהיישוב נגד המחלה.

כבר בחודש ספטמבר הזהיר משרד הבריאות מפני עלייה במספר מקרי הכלבת בישראל. משרד הבריאות פרסם נתונים בנוגע למחלה ולפיהם, בשנת 2009 נרשמה עלייה של מאות אחוזים במספר מקרי הכלבת שהתגלו בכלבים בישראל. זאת לאחר מספר שנים שבהם מספר מקרי הכלבת נשמר קבוע יחסית. נכון לחודש ספטמבר השנה, התגלו 32 מקרי כלבת. רוב המקרים התגלו בצפון הארץ, חלקם בסמיכות לגבולות עם סוריה ולבנון, חלקם בלב הגליל וארבעה מקרים בעיר צפת. כתוצאה מכך, ננשכו למעלה מ-100 אנשים, שנאלצו לקבל זריקות למניעת התפתחות המחלה.

במשרד הבריאות מדגישים כי יש לנקוט במספר צעדים הכרחיים בכדי להתגונן מפני המחלה, בהם חיסון חיות הבית, מניעה ממגע עם כלבים משוטטים כמו כן, יש להקפיד על טיפול נכון במקרה וננשכים על ידי כלב: לרחוץ את פצע הנשיכה במים ובסבון למשך חמש דקות לפחות, לפנות לרופא לקבלת טיפול לאחר הנשיכה וכן לגשת ללשכת הבריאות הקרובה למקום המגורים על מנת לדווח על המקרה.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully