וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים ממשיכים להיאבק לטובת הרוכבים

ירון אדרי

19.11.2009 / 13:48

נדחתה בקשתם של הח"כים כרמל שאמה ויואל חסון. הצעת החוק להעביר את יקור תעריפים הביטוח לכנסת תובא להצבעה בכל זאת

האם כנסת ישראל תדחה את הצעת החוק המבקשת להחזיר לה את הסמכות לקביעת תעריפי הביטוח? אמש (רביעי), דחתה ועדת הכנסת את קבלת הפטור לחובת הנחה להצעת החוק של הח"כים כרמל שאמה ויואל חסון שהתייצבו לימין הרוכבים המוחים, לאחר דיון סוער בו דרשו השניים כי נושא חשוב זה יחזור להיות בסמכות "נבחרי הציבור ולא פקידים". ההצעה נדחתה ברוב של קול אחד בלבד.

על פי הצעת החוק, כל שינוי בתעריפי הביטוח יחייב את אישור וועדת הכספים של הכנסת, וזאת בניגוד למצב היום כאשר זה נקבע על פי דעתו של המפקח על הביטוח במשרד האוצר. לדברי חסון ושאמה, אין לממונה על הביטוח סמכות למקסם את רווחי חברות הביטוח וזאת על גבם של הרוכבים, רובם צעירים.

"על ח"כ להחליט האם הם בוחרים בשלטון הפקידים או מחזירים לעצמם את הסמכות לפקח על העלאת תעריפי הביטוח", כך לדברי חסון. "כחבר קואליציה האמון והתמיכה באוצר הולך ונשחק. ממשלה צריכה לעבוד באמצעות מהות ולא באמצעות פרוצדורות", הוסיף שותפו ליוזמה שאמה.

השניים מראים נכונות להביא את הצעת החוק להצבעה בכנסת בכל מקרה. לנוכח המאבק אותו מקיימים הרוכבים מזה זמן, הביעו חברי כנסת נוספים תמיכה בהם. למרות זאת, ביום ראשון האחרון נכנסה הרפורמה לתוקפה ותעריפי ביטוח החובה לכלים הדו גלגליים התייקרו בשיעור ניכר למורת רוחם של הרוכבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully