וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התערבות בנק ישראל במט"ח פוגעת באמינותו"

19.11.2009 / 13:09

ארגון ה-OECD המאגד את הכלכלות המפותחות מותח ביקורת על מדיניותו של פישר ועל כוונת האוצר להוריד את נטל המס בשנה הבאה. במקביל, הכפיל הארגון את תחזית הצמיחה לחברותיו

הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) מתח ביקורת על בנק ישראל ועל מדיניות המסים של ישראל בדו"ח חדש שפירסם ביום חמישי. התערבותו של בנק ישראל בשוק המט"ח מסכנת את האמינות שלו, ויוצרת סיכון לאינפלציה, נאמר בדו"ח, בו חוזה הארגון התאוששות בצמיחה הכלכלית של ישראל ושל העולם כולו.

הארגון צופה שכלכלת ישראל תצמח בקצב של2.2% בשנת 2010 ובקצב של 3.3% ב-2011, בתחזית חדשה שפירסם ביום חמישי. "הצמיחה החיובית ברבעון השני של 2009, למרות שהיתה צנועה, סימנה את תחילת ההתאוששות. הפעילות הכלכלית צפויה להתגבר במהלך השנתיים הבאות". תחזית אופטימית סיפק הארגון גם ל-30 חברותיו, המדינות המתועשות. OECD הכפיל את תחזית הצמיחה ל-1.9% ב-2010 ו-2.5% ב-2011.

בדו"ח נכתב כי במקביל להתאוששות הצמיחה, האינפלציה בישראל צפויה להישאר נמוכה, אולם יש סיכונים להתגברות של לחצי מחירים.

הארגון מתח ביקורת על כוונת הממשלה להוריד מסים: "התקציב הממשלתי האחרון הגביל את הגידול בגירעון אולם מסתמך במידה רבה על אמצעים קצרי טווח לעמוד ביעדי הגירעון וההוצאות. העיתוי לקיצוצים המתוכננים במס חברות ומס אישי ב-2010 איננו מוצלח. בנק ישראל כבר החל להדק את החגורה, אולם ההתערבות המתמשכת שלו בשוק המט"ח מסכנת את ישראל בלחצים אינפלציוניים נוספים ובפגיעה באמינות ובקוהרנטיות של המדיניות שלו".

זריקת עידוד: ה-OECD הכפיל את תחזית הצמיחה לחברותיו

כלכלות ה-OECD צפויות לסיים את השנה הנוכחית בירידה של 3.5%. עם זאת, הארגון צופה כי התמ"ג של כלכלות ה-OECD יחזור לרמותיו לפני פרוץ המשבר רק ברבעון השלישי של 2011, בשל היקף המשבר הפיננסי בעולם. "אנחנו רואים כעת נתונים התומכים בהערכה כי ההתאוששות החלה", אמר יורגן אלמסקוב, הכלכלן הראשי של ה-OECD, בראיון לבלומברג. "אך עדיין מדובר בהתאוששות איטית, בשל הקושי שעולה מהצורך להתאים את מאזני משקי הבית, העסקים, והמגזר הפיננסי, למציאות החדשה".

להערכת הארגון, כלכלת ארה"ב תצמח ב-2.5% ב-2010, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 0.9%. את תחזית הצמיחה לגוש היורו העלה הארגון מאפס ל-0.9%, וליפאן - מ-0.7% ל-1.8%. תחזית הצמיחה עבור סין הועלתה ל-10.2%.

"מחוץ ל-OECD נראית התאוששות מהירה יותר, בייחוד באסיה", אמר אלמסקוב. "מדינות מחוץ ל-OECD הושפעו פחות מירידות ערך בשוק הנדל"ן, ועד למיתון ניהלו מדיניות כלכלית שקולה".

ה-OECD צופה כי ארה"ב תצמח ב-2.8% ב-2011, גוש היורו ב-1.7%, ואילו יפאן ב-2%. עם זאת, הצמיחה בסין צפויה להאט ב-2011, להערכת הארגון, ל-9.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully