וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערי הדרום יוחשכו במחאה על התחנה הפחמית

אייל דץ

19.11.2009 / 14:21

מאבק התושבים בתחנת הכוח הפחמית המתוכננת באשקלון עולה מדרגה: בחודש הבא, מעט לפני ועידת האקלים בקופנהגן, יכבו רשויות רבות בדרום את האור לשעה, לאות מחאה

מכבים את האור במחאה על התחנה הפחמית: בזמן שעיני כל העולם יהיו נשואות לעבר ועידת האקלים בקופנהגן שבדנמרק, ימחו תושבי הדרום על כוונת המדינה להקים באשקלון תחנת כוח פחמית. לוואלה! חדשות נודע כי מטה החירום של ראשי הרשויות המקומיות נגד הקמת תחנת הכוח הפחמית, מתכנן להחשיך את אזור הדרום לשעה, מספר ימים לפני פתיחת הוועידה בחודש הבא.

הרשויות ייצאו בקרוב בקמפיין נרחב בתקשורת שבו הם יקראו לציבור לכבות את האור למשך שעה, זאת "על מנת להעלות את המודעות לנזקים הבריאותיים שתגרום תחנת הכוח הפחמית אם תוקם" לדברי המטה, בין הערים והמועצות האזוריות שהודיעו עד כה על השתתפותם ביוזמת ההחשכה נמצאות בין היתר אשקלון, קריית מלאכי, שדרות, חוף אשקלון, באר טוביה, שער הנגב, יואב ושפיר.

ועידת האקלים בקופנהגן תחל ב-7 בדצמבר. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע בקרוב האם הוא יעמוד בראש המשלחת הישראלית לוועידה. במידה ונתניהו יחליט לא לטוס, יעמוד בראש המשלחת השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן.

אמש התקיים במסגרת כנס ישראל לחברה בשדרות, פאנל בנושא הקמת תחנת הכוח הפחמית באשקלון. השר להגנת הסביבה גלעד ארדן אמר בפאנל כי הוא משוכנע שראש הממשלה בנימין נתניהו יחליט בסופו של דבר להתנגד להקמת התחנה. "אנו למדים מההחלטות בימים האחרונים שראש הממשלה מקשיב לרחשי הציבור והציבור לא רוצה תחנת כוח פחמית. אין לי כל ספק שראש הממשלה יחליט בסופו של דבר להתנגד לתחנה הכוח הפחמית באשקלון", אמר ארדן.

ח"כ אופיר פינס, יו"ר עמית השדולה הסביבתית חברתית בכנסת, אמר בפאנל כי אי אפשר לנתק את הסוגיה של הקמת הפחמית מסוגיית משבר האקלים העולמי. "אנחנו באים לקופנהגן בידיים כמעט ריקות. אין לנו מדיניות בנושא צמצום פליטות גזי החממה". פינס סיפר שהממשלה פנתה לות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות) בדרישה להקפיא את ההחלטה על תחנת הכוח הפחמית באשקלון עד שישראל תגבש את המדיניות לקראת ועידת האקלים בקופנהגן.

מנגד, טען נציג משרד התשתיות כי אין מנוס מהקמת התחנה. שאול צמח, מנכ"ל משרד התשתיות, אמר בפאנל כי המצב הנוכחי של משק החשמל בישראל מחייב את הקמת תחנת הכוח הפחמית. "מצב משק החשמל חמור כמו מצב משק המים. ההבדל היחידי הוא שהמדינה לא מעבירה לציבור אווירה של פאניקה. מספיק שתחנת כוח אחת מפסיקה לעבוד ואנחנו במצב של כשל אספקה. צמח טען כי גם במדינות שפועלות הכי הרבה לצמצום פליטת גזי החממה נעשה שימוש מסיבי בתחנות כוח פחמיות. "רק בגרמניה יוקמו עד שנת 2020 עוד 22 תחנות כוח פחמיות חדשות", אמר צמח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully