וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצע בהפגנה נגד הגדר - ויפצה את המשטרה

19.11.2009 / 12:26

בית המשפט הורה לצעיר שנפגע בעינו במהלך הפגנה נגד גדר ההפרדה, לפצות את המשטרה ב-50 אלף שקל. זאת לאחר שהוא עצמו הגיש תביעה נגד השוטרים. הסיבה: "הוא לא סיפר את כל האמת"

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (חמישי) תביעה נגד משטרת ישראל שהגיש אדם שנפצע בעינו במהלך הפגנה נגד גדר ההפרדה ב-2006.

מתן כהן, בן 21, נפגע בעינו בפברואר 2006 במהלך הפגנה שהתקיימה בכפר בית סירא, הסמוך למודיעין, נגד הקמת גדר ההפרדה. לטענתו, ההפגנה התקיימה "בשקט יחסי", עד שהגיעו כוחות של משמר הגבול לאזור.

"בשלב מסוים, נוצר חיכוך בין כוח מג"ב לבין המפגינים. כוח מג"ב החל לירות אש חיה וכדורי גומי, בניגוד להוראות הפתיחה באש", נכתב בתביעה. "חלק מהכוח אף רדף אחרי המפגינים, שרצו לכיוון הכפר וירה לכיוונם. מפקד צה"ל באיזור ביקש לנצור אש, אולם מפקד כוח מג"ב לא שעה להוראות, והאיץ בפקודיו 'לדפוק בכל אחד מהם כדור גומי'".

לטענתו של כהן, שוטר מג"ב כרע ברך במרחק של כ-20 מטר ממנו, וירה לעברו כדור גומי שפגע בעינו השמאלית. המשטרה טענה מנגד שכהן נפגע כתוצאה מיידוי אבנים שבוצע על ידי פלסטינים. הם הוסיפו שכהן עמד ליד החיילים, ושהירי בוצע לכיוון הנגדי.

"חצי אמת היא שקר שלם"

השופטת, דליה גנות, קבעה בפסק הדין כי "על סמך העדויות והחומרים שהוצגו בפניי, אין מנוס מהמסקנה המתבקשת, כי התובע לא סיפר את האמת ו/או את כל האמת, ולכך יפה המימרה היהודית הידועה 'חצי אמת היא שקר שלם'. התובע הציג שלל גרסאות, הן בנוגע למקום עמידתו בזמן הפגיעה והן בנוגע לזווית עמידתו, והאמת ניתנת להיאמר, כי מרוב גרסאות שהושמעו, לא ניתן לקבוע את גרסתו".

השופטת הוסיפה כי "התובע נפגע מאבן שנזרקה על ידי המפגינים". היא הוסיפה ש"התובע היה בחוד החנית של המפגינים, אם כי הוא עצמו לא נקט, כפי הנראה, בפעולות אלימות כלפי כוחות צה"ל והמשטרה שהיו במקום. עוד עולה מהעדויות, כי לאחר הירי באוויר, ירי מציל חיים, החלו הכוחות להשתמש בהדרגה באמצעים לפינוי הפגנות, בהתאם לנהלים".

לפי קביעתה, כהן "אינו אדם ישר ואמין, וניכר היה שהחלפת הגרסאות התכופה נבעה מרצונו להתאים את הגרסה לצרכיו, ולא לצורך אמירת-אמת. ניסיונו לטפול את פציעתו על הכוחות הלוחמים, הינו ניסיון מכעיס ומקומם, ואינו במקומו".

השופטת גנות הבהירה שהמשטרה וכוחות צה"ל פעלו בהתאם לנהלים, וחייבה את כהן לפצות את המשטרה ב-50 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully