וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרזאי הושבע לכהונה שנייה כנשיא אפגניסטן

טליה שחר

19.11.2009 / 12:06

בטקס חגיגי בארמון הנשיאותי בקאבול, הושבע חמיד קרזאי לכהונה נוספת בתפקיד הרם. הוא הבטיח להילחם בשחיתות ולשפר את חיי האפגנים

נשיאה של אפגניסטן חמיד קרזאי הושבע היום (חמישי) לכהונה שנייה בתפקיד והתחייב לרפורמות בפעילות הממשלה ולמלחמה בשחיתות. בכירים מכ-40 מדינות נכחו בטקס ההשבעה, בהם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון.

"לא ניתן להשיג שלום וביטחון רק באופן צבאי, לכן הממשלה של אפגניסטן מציבה את השלום והפיוס בראש סדר היום שלה", אמר קרזאי, והוסיף ש "שחיתות היא נושא מאוד מסוכן". קרזאי הבטיח ליזום כינוס מיוחד כדי למצוא דרכים חדשות ויעילות להילחם בבעיה.

הקהילה הבינלאומית הביעה באחרונה חשש מעומק השחיתות באפגניסטן. ארצות הברית הצהירה בעבר שהיא לא תספק סיוע אזרחי למדינה אם קרזאי לא יטפל בבעיה. אתמול אמרה קלינטון ש"יש עכשיו חלון הזדמנויות לנשיא קרזאי ולממשלתו להוכיח בבירור שהם עומדים לספק תוצאות מוחשיות שישפרו את חיי האזרחים".

בנאום בן 30 דקות גם התייחס קרזאי למצב הביטחוני במדינה ואמר שהוא רוצה שלאפגניסטן תהיה שליטה מלאה בביטחונה עד תום כהונתו בעוד חמש שנים.

בנוסף, קרזאי קרא ליריבו העיקרי, עבדאללה עבדאללה, להצטרף לממשלת אחדות לאומית ולעבוד איתו למען "שגשוגה של אפגניסטן". בתחילת החודש פרש עבדאללה מהסיבוב השני בבחירות והותיר את קרזאי כמנצח היחיד, לאחר מערכת בחירות רוויית זיופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully