וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: יחצ"ן ניצל מידע פנימי - וגרף 700 אלף ש"ח

עמית בן-ארויה

19.11.2009 / 11:03

צבי רבין, המיחצ"ן את טבע וחברות ענק אחרות במשק, נעצר ע”י רשות ניירות ערך בחשד שרכש ני”ע של אבוג’ן במאות אלפי שקלים לפני העסקה עם מונסטו, ענקית הנזרעים האמריקאית

צבי רבין, מנכ"ל חברת קוואן תקשורת המנהלת את יחצי הציבור של טבע, בת זוגו ומנהלת משרדו, מיכל גנור סונסינו והיועץ המשפטי של החברה, עו"ד גיא פן, שוחררו אתמול בערבות ובתנאים מגבילים על ידי בית משפט השלום בתל אביב.

השלושה נחקרים על ידי מחלקת החקירות של רשות ניירות ערך בחשד בשימוש במידע פנים שמקורו באיש פנים. זהו המקרה השני בשנה האחרונה בו נחקרת מעורבותם של בכירים במשרד העוסק בקשרי תקשורת בחשד לעבירות של שימוש במידע פנים. לפני מספר חודשים הוגש כתב אישום נגד נועם טפר בחשד לשימוש במידע פנים שקיבל מתוקף עבודתו.

לפי החשד, רבין שהיה ב-2008 איש יחסי הציבור של אבוג’ן, רכש באמצעות חשבון של סונסינו ניירות ערך של החברה במאות אלפי שקלים, זמן קצר לפני דיווח מיידי על עסקה בין החברה למונסטו האמריקאית, חברת הזרעים הגדולה בעולם. הרווח הכולל של בני הזוג רבין, כך עולה מהחקירה, הוא 700 אלף שקל.

לדברי עו"ד ירון ליפשס, "צבי רבין פעל בפרשה זו כפי שהוא פועל תמיד, כשאך ורק טובת לקוחותיו לנגד עיניו. מובן גם שרבין לא גרף לכיסו רווחים כלשהם. מר רבין הקדיש בימים האחרונים שעות רבות לחקירה, השיב בצורה מפורטת לכל השאלות שהוצגו, וזאת במטרה לקדם את החקירה מהר ככל האפשר. מר רבין סמוך ובטוח כי בסיומה של החקירה יתברר גם לחוקריו כי לא נפל מתום במעשיו".

עו"ד איריס ניב-סבאג ממשרד שינמן נגב, שמייצגת את סונסינו מסרה בתגובה כי "סונסינו לא ביצעה כל עבירה של שימוש במידע פנים או כל עבירה אחרת. מיכל מסרה את גירסתה המלאה וענתה לכל שאלה שנשאלה כדי להזים את החשדות נגדה".

עו"ד חיים אוחנה המייצג את פן מסר כי "מדובר לדעתנו בחשדות לא מבוססים. מרשי שהוא עורך דין מסר גירסה מפורטת ברשות ניירות ערך. לדעתנו, פעל ללא דופי בייחוד לנוכח העובדה כי בתקופה האמורה החזיק פן בתיק מניות מגוון שכלל אחזקת ניירות ערך של חברות רבות ובמסגרת הפעילות העסקית הלגיטמית הרוויח והפסיד כספים כמו כל משקיע מן המניין. אין לנו ספק שככל שתועמק החקירה, התברר שלא עבר כל עבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully