וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחוד האמירויות לא רוצים חברים בפייסבוק?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.11.2009 / 9:41

תושב האמירויות הגיש תביעה נגד אדם, שלטענתו הכפיש אותו בפייסבוק ופרסם תמונות שביישו אותו. זו הפעם הראשונה שבה בית משפט בדובאי ניצב בפני תביעה כזו

לבית המשפט באיחוד האמירויות הוגשה תביעה יוצאת דופן: אזרח המדינה תובע אדם, משום שלטענתו קילל אותו והכפיש את שמו ואת כבודו בפייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית ברשת האינטרנט. העיתון "אל-ביאן", היוצא לאור באיחוד האמירויות, דיווח אתמול (רביעי) כי זו הפעם הראשונה שבה בית משפט בדובאי ניצב בפני תביעה מסוג זה.

התובע טען כי הנתבע, מנהל בחברת שיווק בן 26, העלה ל"פייסבוק" ארבע תמונות של התובע וליווה אותן בתגובות פוגעניות "שביישו אותו ופגעו קשות בכבודו".

הנתבע בתגובה הגן על עצמו כשהסביר לשופט כי עשה את מה שעשה משום שרתח מזעם על התובע כי גנב לו כספים על מנת להשקיע במסעדה. הוא סיפר עוד כי בינו לבין התובע יש מחלוקות כספיות רבות שנידונות בבית המשפט.

בדומה ליתר מדינות העולם, הרשת החברתית פייסבוק זוכה לפופולריות רבה גם בעולם הערבי. יחד עם זאת, השלטונות במספר מדינות אינם רואים בעין יפה את האתר, המאפשר לאזרחים ליצור קשרים עם העולם המערבי וישראל. בסוריה, לדוגמא, חסמו את הגישה לאתר, באירן חסמו גם כן את האתר בתקופת ההפגנות שלאחר הבחירות לנשיאות, ובערב הסעודית קראו מטיפי דת לחסום אליו את הגישה משום שהוא מסוכן לנשים, מהווה פתח ליצר התאווה ומשחית את הנוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully